נראה שמאז התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה במרץ השנה, פייסבוק לא מספיקה ללקק את הפצעים מסערה אחת וכבר מתפרסמת אחת נוספת. הלילה (ראשון) דווח בתקשורת הבריטית כי הפרלמנט במדינה ניצל את סמכותו והורה על החרמה של אלפי מסמכים מהחברה, זאת על רקע סירובו המתמשך של המנכ"ל מארק צוקרברג להופיע בפני מסגרות שונות של הפרלמנט.

צוקרברג סירב לעשות זאת, למרות שהופיע בקונגרס ובסנאט וכן בפני הפרלמנט האירופי בבריסל. על פי הפרסומים, המסמכים מכילים מידע הקשור למדיניות הפרטיות של החברה וכן פרטים רלוונטיים נוספים הקשורים לסוגיית פרטיות המשתמשים והשמירה על המידע שלהם, נושאים שהובילו להתפוצצות הפרשה בתחילת השנה. עוד נטען כי המסמכים כוללים לכתובות דואר אלקטרוני בין בכירים בחברה וכן התכתבויות עם צוקרברג עצמו.
דמיאן קולינס, יושב ראש ועדת התרבות, המדיה והספורט בפרלמנט הבריטי סיפר כי נקט באמצעי חריג כדי להשיג חלק מהמסמכים. "בכיר בחברת Six4Three ששמה נקשר לפרשת קיימברידג' אנליטיקה ואף הגישה תביעה נגד פייסבוק בעצמה, מסר את המסמכים אישית כשהיה בנסיעות עסקים בלונדון", סיפר.

לדבריו, נשלחו אנשי ביטחון לחדר המלון שלו והבהירו לו כי יש לו שעתיים למסור את המסמכים. משלא עשה זאת, הוא נלקח לפרלמנט והובהר לו שהוא מסתכן בקנס ואף במאסר אם לא ימסור את המסמכים. "מדובר במצב חריג הדורש פעולות חריגות ויוצאות דופן", הוסיף קולינס, "עד כה נכשלנו בהשגת תשובות מפייסבוק ואנחנו מאמינים שהמסמכים מכילים מידע בעל חשיבות ציבורי גדולה".
כזכור, עם התפוצצות הפרשה צוקרברג פתח במסע התנצלויות רחב שכלל בין היתר מודעות ענק בכל העיתונים הבריטים. באפריל העיד בפני הקונגרס והסנאט ומאוחר יותר בפרלמנט האירופי. אז עלתה דרישה דומה מצידם של הבריטים, אך ברשת החברתית הסתפקו בשליחת נציג זוטר מהחברה. בפרלמנט בממלכה לא הסתפקו והציבו מספר אולטימטומים למנכ"ל שייאלץ להגיע להעיד בפעם הבאה שכף רגלו תדרוך בממלכה.