ערוץ "אל ערביה" דיווח היום (ראשון) כי ארגון חמאס דחה שני תנאים ישראלים להבטחת הרגיעה בין הצדדים, שכללו הקמת אזור חיץ לצד גדר הגבול המונע מפלסטינים להיכנס לאזור והפסקת חפירת המנהרות ההתקפיות. במהלך היום יגיעו משלחות של חמאס, הג'יהאד האסלאמי והפתח לקהיר, על מנת להמשיך ולדון בהסכם הרגיעה ברצועה ובפיוס הפנים פלסטיני
אתמול דיווח עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי כי הפסקת האש היא סוגיה חיובית במגעים. חמאס דן בשלב השני של הרגיעה עם ישראל בחודש הבא, וימשיך לקבל את הכספים מקטאר כדי לשלם משכורות לפקידיו. תהיה גם תוספת של הזרמת חשמל מתוך ישראל באמצעות תחנת הכוח 161, יורחב שטח הדיג ויחלו פרויקטים של תשתיות בעזה בתמיכה בינלאומית.
מקורות בחמאס אמרו כי הקטארים כבר החלו במגעים להעברת התשלום השני לרצועה, כסף שאמור להגיע בתחילת החודש הבא. חמאס קיבל הבטחה מקטאר לחדש את המענק בסך 160 מיליון דולר, למימון החשמל ומשכורות הפקידים ולתמיכה במשפחות עניות. זאת אם השקט ברצועה יימשך.

שלשום פורסם כי שלוחת דאעש בסיני השתלטה על משלוח נשק שכלל טילי קורנט וטילים עם טכנולוגיית GPS, שהיה בדרכו מאיראן לחמאס בעזה, כך דיווח עיתון ערבי שהסתמך על מקורות ביטחוניים במצרים. מקור ביטחוני בקהיר מסר לעיתון "אל־ג'רידה" הכווייתי כי מדובר במשלוח גדול, שכניסתו לעזה נמנעה בהוראת מנהיג דאע"ש בסיני, שלאחרונה ניתק את הקשרים עם חמאס שברצועת עזה.
"טילים כאלה עלולים לשמש להרג חיילינו", קבל הגורם המצרי. "טילי הקורנט אמורים להישאר במחסנים של המדינות ולא להגיע לארגון טרור שנלחם נגדנו בחצי האי סיני".
לאחרונה הודיע צבא מצרים כי חייליו השתלטו על מחסנים של דאע"ש בסיני ואיתרו במקום טילי קורנט מהסוג ששימש את חמאס בירי לעבר אוטובוס החיילים בסבב הלחימה האחרון.