הצנזורה הצבאית הורתה לציבור שלא לשתף פעולה עם פרסומי חמאס אודות המבצע שהסתבך ברצועה, במהלכו נהרג סגן אלוף מ', על מנת למנוע פגיעה בביטחון החיילים והמדינה. אלוף במיל' עמירם לוין, מפקד סיירת מטכ"ל בדימוס,  התארח בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM וטען  כי יש גורמים אחרים שצריך לבקש מהם להפסיק ולפטפט.



דוידוב: הציבור מתנהג יפה בנוגע להודעת הצנזורה על תמונות המשתתפים באירוע שקרה בעזה?


"הציבור מתנהג יפה ואנחנו מקווים שהוא ימשיך להתנהג יפה. זה חשוב. הבעיה מתחילה למעלה. אנחנו משלמים מחיר יקר על התלהמות וחשיפות הדרג המדיני שרוצה לזכות במחיאות כפיים, כמו פרסום ארכיון הגרעין האיראני. מה יגידו יוצאי היחידות המיוחדות כשהם רואים את המנהיגים שלנו מפטפטים את עצמם לדעת?"





מגל: "
אם הדרג הצבאי הבכיר או ראש ממשלה מחליטים לחשוף משהו אז חזקה עליהם שהם יודעים מה הם עושים, זה לא אותו דבר כמו מישהו שרואה משהו באינטרנט ומצייץ את זה".



לוין: "אני מעריך את זה שאתה מגן על ראש הממשלה ואנשיו אך אתה טועה. הצנזורה פעלה נכון וגם הציבור פעל נכון ואני קורא לאותם לוחמים להמשיך ולסתום את הפה. אסור להקל על היריב, במקרה הזה חמאס, להרכיב את הפאזל. כשאתה מכניס אצבע בעין של האויב ומבהיר לאיראנים, לחמאס ולחיזבאללה שאנחנו מסתובבים להם בין הרגליים, אתה בעצם גורם להם להתאמץ הרבה יותר ולשכור מומחים למודיעין וטכנולוגיה במטרה לחשוף אותך במקום להיות בשקט ולתת לדברים לקרות. מי שסותם את הפה במקרה זה - ראוי להערכה".


האלוף במיל' עמירם לוין. צילום:  באדיבות עיריית באר שבע
האלוף במיל' עמירם לוין. צילום: באדיבות עיריית באר שבע


מגל: "רוב המאזינים שלנו רוצים להבין למה אנשים שותקים. אני רוצה להעביר מסר: כל אדם, גם בתקשורת, צריך לקחת אחריות. במקרה הזה סותמים את הפה".

דוידוב: "אני מסכימה אתכם אך אני רוצה להזכיר שכל אדם יכול לעשות חיפוש בגוגל כי התמונות מופיעות בחו"ל. אף אחד בחו"ל לא מתכוון להפסיק להפיץ אותן".

לוין: "אף אחד מהציבור לא יודע מה נכון ומה 'פייק ניוז'. יש כאן קרב מוחות ובקרב הזה הציבור צריך לשתף פעולה עם הצד שלנו ולהשאיר לדרגים המקצועיים שלנו לעשות את מה שהם יודעים לעשות".

מגל:
במקרה זה אני רואה בכל הקבוצות ששומרים על שתיקה. אני קורא לכל הציבור: בכל מה שקשור לפעילות שהייתה איתה תקלה ברצועת עזה, אם אתם רואים כתבות- אל תשתפו. מדובר בחיי אדם וביטחון המדינה. היה לנו הרוג אחד ופצוע אחד, זה היה יכול להיות גרוע הרבה יותר.

דוידוב: אתה חושב שחמאס מגשש באפלה או שהוא יודע משהו?
"אנחנו לא יודעים ולא צריכים לסייע להם. אני קורא שוב לדרגים הבכירים - הלקחים ברורים, יש לכם מספיק קרדיט על דברים שנעשו, תתאפקו. כולם צריכים לשתף פעולה".