אחרי שצלחה את השבוע הראשון בהרכבה המצומצם (61 ח"כים), צפוי מחר לקואליציה מבחן לא פשוט: חוק הנאמנות בתרבות יועלה להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. לפני האישור יועלו הסתייגויות רבות, והדיון צפוי לארוך שעות. אלא שאמש הסתמן כי ההצבעה תידחה מחשש שהאופוזיציה, בעזרתה של ישראל ביתנו שפרשה מהקואליציה, תצליח לטרפד את האישור.

לצד מפלגתו של ליברמן, בעיות צפויות לשרה מירי רגב גם מצד חברי כנסת בקואליציה. זאת לאחר הודעתו של ח"כ בני בגין (ליכוד) כי לא יתמוך בחוק והצהרתה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) כי לא מן הנמנע שלא תצביע בעד החקיקה במליאת הכנסת ובכך תפיל אותה.  

בתגובה לחוסר היציבות בקואליציה, שרת התרבות מירי רגב קראה היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצביע בעד החקיקה. "מחר תעלה הצעת החוק שלי לנאמנות בתרבות. אני יודעת שיש משא ומתן בין ליברמן לבין הקואליציה. אני קוראת לליברמן: אל תצביע יחד עם אחמד טיבי נגד החוק. הציבור הלאומי לא יסלח לך על זה", אמרה רגב, "אתה כשר ביטחון לשעבר יודע שהפלת החוק הזה יהיה פרס לטרור. זה לא עניין של ימין ושמאל, אני קוראת לך ומאמינה שבסופו של יום תצביע בעד חוק הנאמנות בתרבות כי הוא נכון וצודק והגיע הזמן שיהיה חלק מספר החוקים של מדינת ישראל".



עוד הוסיפה בנושא התנגדותו של ח"כ בגין: "פעם צעקו 'בגין בגין, אנחנו אוהבים אותך", היום צועקים "בגין בגין, מה איתך?". כזכור, בראיון לגלי צה"ל, אמר בגין החוק אמנם עבר שינויים מההצעה המקורית, אבל לא מספיק. "לחוק המוצע אין שום יתרון על החוק הקיים, הדורש כי שני שרים יאשרו קניסת מוסדות תרבות בשל עבירה על החוק", אמר חבר הכנסת והוסיף כי חוק נאמנות בתרבות מרחיק לכת ומהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי. 



מי שצפוי להוביל את המכשול בפני אישור החוק, אם יעלה להצבעה, הוא מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), שאמר כי הוא פועל לכך שכל האופוזיציה תתייצב מחר נגד החוק. אחת ההסתייגויות שאושרה בוועדה לחוק הנאמנות בתרבות תחייב את רגב להיוועץ בצוות מקצועי במשרדה בטרם תחליט על קיצוץ  למוסד תרבות שעל פי החוק ביזה את המדינה. בהסתייגות שהוגשה על ידי הח"כיות מרב בן ארי ורחל עזריה מכולנו ויו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מש"ס, צוין גם כי בטרם יחליט הצוות בעניינו של מוסד תרבות, יחויב אחד מחברי הצוות לצפות ביצירה או בפעילות שבגינה מבקש המשרד לקצץ או לשלול תקציבים.