גורם ישראלי בכיר הודיע הערב (ראשון) כי ישראל ובחריין נמצאות במגעים לכינון יחסים דיפלומטיים רשמיים בין שתי המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו כזכור ביקר בתקופה האחרונה בעומאן ואמר במספר הזדמנויות שונות כי בין ישראל לחלק ממדינות ערבים מתקיימים יחסים לא רשמיים והבטיח לקיים ביקורים במדינות נוספות מהעולם הערבי.

בחריין נחשבת לבת ברית קרובה של ארה"ב, המחזיקה בשטח המדינה גם בסיס צבאי. בחריין הגנה בעבר על ישראל לאחר תקיפה של מטרה איראנית בסוריה, תוך שהיא מדגיש כי "זו זכותה של כל מדינה באזור להגן על עצמה. כולל ישראל".
מוקדם יותר היום דווח בחברת "החדשות" כי צותים מיוחדים מטעם מדינת ישראל פועלים לכינון קשרים עם סודאן, במטרה לקצר את נתיבי הטיס מישראל לברזיל.  לדברי גורם מדיני בכיר, המטרה שסימן ראש הממשלה נתניהו היא לאפשר טיסות ישירות וקצרות מעל אפריקה בין ישראל לברזיל שבדרום אמריקה. 

המהלך לכינון יחסים עם סודן, אם ייצא לפועל, ישלים את הנתיב האווירי בין ישראל לברזיל שעובר, מלבד סודן, מעל לניגריה, שעמה יש לישראל קשרים דיפלומטיים שנים רבות, וצ'אד שנשיאה אידריס דבי ביקר בישראל היום. עוד הדגיש הגורם המדיני כי מטרתו של נתניהו היא לאפשר למטוסי אל על לעבור מעל לסודן, ולא רק למטוסי חברות זרות שטסות לישראל.
כזכור, נשיא צ'אד, אידריס דבי, הגיע היום לביקור רשמי והיסטורי בישראל. דבי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים מסרו לאחר מכן הצהרות לתקשורת במסגרת מסיבת עיתונאים משותפת.. בפתח דבריו אמר נתניהו כי "זהו הביקור הרשמי הראשון של נשיא צ'אד בישראל, שבא אחרי הפסקה ארוכה ביחסים בינינו. צ'אד היא מדינה מאד חשובה באפריקה, ומאד חשובה לישראל, אנחנו לא הפסקנו את הקשר בינינו מעולם. אנחנו רוצים לשתף פעולה בלחימה בטרור, לתת לאנשים שלנו את מה שמגיע להם, מים, ביטחון, כל מה ששיתוף הפעולה בינינו יכול להניב".
נשיא צ'אד אמר במסיבת העיתונאים כי "אני רוצה להביע את שמחתי על הגעתי לכאן, למדינתכם היפה, במסגרתו של ביקור רשמי. אמרת שזה הביקור הראשון של נשיא צ'אד בישראל, שאפשר להגדירו כביקור היסטורי. הביקור הזה יאפשר לנו לפתוח דף חדש. זהו ביקור בהחלט היסטורי, גם עבור צ'אד וגם עבור ישראל. אני מדבר על פיתוח מכלול האינטרסים של שתי המדינות".