הקטגוריה הפעילה ביותר אצל בעלי עסק המוכרים את מרכולתם באמזון היא מוצרי בית ומטבח – כ־18%. כך עולה ממחקר שערכה חברת Feedvisor בנוגע למכירות שמבצעים חברות ועסקים עצמאיים בזירת המסחר האלקטרוני של ענקית המסחר. על פי הנתונים, למקום השני הגיע ענף ההלבשה (8%). 
 
המחקר, אשר בחן את החברות שפועלות באופן עצמאי באמזון, גילה כי הן הרחיבו את פעילותן בשנה האחרונה וכי חלה עלייה של 5% במספר העסקים שמעסיקים יותר מ־50 עובדים לעומת ירידה של 10% במספר החברות אשר מעסיקות בין אחד לחמישה עובדים. מהנתונים שנאספו עולה כי בשנה החולפת עברו דרך האתר 178 מיליארד דולר בהכנסות. 
 
הנתונים הללו מהווים אישור למעמדה האיתן של אמזון כספקית זירת המסחר האלקטרוני הגדולה בארה"ב. 
 

למרות זאת, במחקר התברר כי כמחצית המוכרים באמזון מציעים את שירותיהם גם בזירת המסחר של אי.ביי, וכי 34% מהמוכרים מציעים למכירה את המוצרים גם באתר הפרטי שלהם.
 
עוד עולה מהמחקר כי שיעור המוכרים שהכנסותיהם השנתיות גבוהות מרבע מיליון דולר עלה בשנה האחרונה מ־28% ל־40%, נתון מרשים שמעיד על צמיחה ניכרת גם בכמות האנשים שקונים באתר.
 
יצוין כי חברת Feedvisor היא הראשונה בעולם בתחום האלגו־קומרס (Algo-Commerce), והיא משלבת ביג דאטה עם תוכנה אשר מבצעת החלטות מבוססות על אלגוריתמים לתמחור לעסקים באינטרנט. 
 
נוסף על כך, השירות של Feedvisor, מבוסס ענן, מציע תמחור אלגוריתמי ופתרונות של BI המאפשרים צפיית טרנדים לקמעונאים מקוונים.