עד השעות הקטנות של הלילה נמשכו המאמצים לגייס את תמיכת הקואליציה בחוק ה"נאמנות בתרבות", שמקדמת שרת התרבות מירי רגב. החוק, הקובע כי יש לשלול תקציב ממוסדות תרבות המבזים את המדינה, בסמכות שרת התרבות ולאחר היוועצות עם חברי מועצה מיוחדת, כי הם מבזים את המדינה, אמור היה לעלות להצבעה היום (שני). אלא שכפי הנראה גדולים הסיכויים שההצבעה תידחה, מחשש שיופל.

הסיבה: שניים מחברי הקואליציה הצרה - ח"כ בני בגין מהליכוד וח"כ רחל עזריה מכולנו, כבר הודיעו שלא יתמכו בחוק. במצב כזה לקואליציה יש 59 ח"כים תומכים בלבד, מה שעשוי לגרום להפלת החוק אם האופוזיציה תתייצב כאיש אחד כדי להפילו. שר האוצר משה כחלון קבע כי לכולנו יהיה חופש הצבעה בנושא זה, והדבר עשוי לתת למתנגדים נוספים ממפלגתו אפשרות להימנע מתמיכה בחוק.
 
אמש הפעילה רגב לחצים כבדים בניסיון לשכנע את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לתמוך בחוק. ליברמן התנה את תמיכת מפלגתו בתמיכת הקואליציה בחוקים שמקדמת סיעתו - עונש מוות למחבלים ואיסור קיצור שליש מתקופת המאסר לאסירים ביטחוניים. 


"זה חוק שהוא מבחן גדול מאוד למחנה הלאומי", אמרה רגב. "אני קוראת לליברמן: לא יכול להיות שמצד אחד אתה קורא לעונש מוות למחבלים אבל תצביע עם אחמד טיבי להעביר כספים להאדרת מחבלים". 

אל ליברמן פנו גם משפחות שכולות בבקשה שיצביע בעד החוק. גליה תמם, אמו של החייל משה תמם ז"ל שנרצח על ידי מחבל, כתבה לליברמן: "אם החוק ייפול זה יהיה סכין בלב שלי ממך. רוצחו של בני נהפך לגיבור תרבות. הצגות מהללות את שמו וערבים לכבוד השקות של ספריו - והכל במימון ציבורי. מכסף שלי אני משלמת להלל את רצח בני".