בתום חקירה סמויה שמתנהלת בימ"ר ירושלים, נעצרו הלילה (שני) 32 חשודים, תושבי מזרח ירושלים, המחזיקים תעודות זהות כחולות והפעילים במסגרת מנגנוני הביטחון הפלסטינים, וחלקם אף זוכה לקבל קצבאות ממדינת ישראל, בניגוד לסעיף 7 לחוק היישום הקובע כי חל איסור גיוס והתגייסות לשירות בכוח המזוין של הרשות הפלסטינית.
כל  העצורים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים ובמהלך היום יובאו מי מהם לדיון בהארכת מעצרם. במהלך החיפוש בבתי החשודים נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן ובמטבע זר, תעודות מנוי של המשטרה הפלסטינית, מדים מסוגים שונים, תחמושת, ציוד צבאי מגוון, תעודות הסמכה שונות, תמונות ומסמכים רבים.

 

מעצר עובדי הרשות הפלסטינית. צילום: דוברות המשטרה


מהמשטרה נמסר כי היא "תנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד תושבים או אזרחים ישראליים הפועלים בשם הרשות הפלסטינית וגופי טרור אחרים בניגוד לחוק תוך פגיעה בריבונות, במשילות ובטחון אזרחי מדינת ישראל".



ציוד המתגייסים למנגנוני הביטחון הפלסטינים. צילום: דוברות המשטרה
ציוד המתגייסים למנגנוני הביטחון הפלסטינים. צילום: דוברות המשטרה



כזכור, מעצרו של עדנאן גיית', "מושל ירושלים" מטעם הרשות הפלסטינית, הוארך אתמול על ידי בית משפט השלום בבירה בחמישה ימים. אתמול בשעות הלילה פשטו שוטרי ימ”ר ירושלים של המשטרה על ביתו של החשוד בשנות ה-40 במזרח ירושלים, ועצרו אותו לחקירה.



מעצרו של גיית', תושב סילוואן, בא כחלק מסדרת צעדים שנקטה ישראל נגד בכירי הרשות הפלסטינית, בתגובה לענישה של תושבי מזרח ירושלים שהיו מעורבים בעסקאות נדל"ן עם יהודים ישראלים.