תינוק בן שלושה שבועות התאשפז לפני שלושה ימים לאחר שחלה בחצבת - החולה הצעיר ביותר בישראל שחלה במחלה. מהמרכז הרפואי "מעייני הישועה" נמסר היום (שני) כי התינוק נדבק מאמו שחלתה בחצבת כאשר הוא היה בן שבוע. האם שלא חוסנה בעבר נדבקה ככל הנראה מבן משפחה.
פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים ב"מעייני הישועה" ומומחה למחלות זיהומיות, אמר כי "חצבת בגיל כה רך היא נדירה וקיימים דיווחים מעטים בלבד בספרות על תחלואה בגיל הזה מאחר ומרבית התינוקות בגיל הזה מוגנים בשל העברת הנוגדנים מהאם לקראת הלידה ובדרך כלל גם אינם חשופים למקרי חצבת בסביבה".  
"קיים כמובן חשש לסיבוכים בגיל הזה והתינוק טופל בויטמין A על מנת להקטין את הסיכון לסיבוכים וגם באנטיביוטיקה תוך-ורידית בשל עדות לזיהום חיידקי בדם  עם שיפור במצבו ומצבו כעת יציב", הוסיף. פרופ' סומך הדגיש את הצורך להקפיד על השלמת החיסונים לקראת ההריון, כולל החיסון לחצבת אדמת וחזרת וגם להתחסן לשעלת ולטטנוס בשליש השלישי של ההריון. 

כזכור, אתמול דווח כי בטיסה מספר Ro153 של חברת Tarom, שיצאה מבוקרשט לישראל ביום שלישי האחרון בשעה 23:30 היה חולה חצבת. נוסעי הטיסה שאינם מחוסנים בשתי מנות כנגד חצבת מוזמנים לפנות ללשכת הבריאות הקרובה ביותר למקום מגוריהם עד למחר על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת. ככלל, אנשים בריאים שנולדו לפני שנת 1957 נחשבים מחוסנים טבעית נגד המחלה.