בעקבות ההחלטה להעמיד את יזמית הנדל"ן ענבל אור לדין בכפוף לשימוע, תקפה הבוקר (שני) אמה, מיכל אור, את בית המשפט. בראיון בתכניתה של אילה חסוןב-103FM טענה האם כי "כל העניין הזה הוא הזוי, לענבל אין מה לאכול, היא במצב קשה".



"מדברים על 150 מיליון, אך לענבל אין מה לאכול", אמרה מיכל בפתח דבריה, והוסיפה: "המצב שלה כל כך קשה. אין לה מגורים, אין לה רכבים, זה נראה לי הזוי. רק אתמול היא קיבלה צווים לכך שבעוד חודש יזמינו אותה לפרקליטות לשלב ההוכחות. אנחנו לא מבינים מה קורה כאן".


יש לה עורכי דין שמייצגים אותה?

"אין לה שום דבר. אפילו עורך דין מטעם המדינה לגבי הילד. לקחו לה את הילד".
 
לאן לקחו אותו?
"הוא אצל האבא שביקש צווי הרחקה. הוא פגע בה קשה מאוד, הוא גם פוגע בכולנו. יש לה שלוש בנות שכולן אצל האבא אך בנוגע לילד זה קשה לה. הוא קטן מאוד, רק לאחרונה הוא חגג יום הולדת שלוש".
 


איפה ענבל גרה? עדיין במרכז הארץ?
"המדינה דאגה לה לדירה שכורה. היא גרה בדירה הזו. מצד אחד נותנים לה שכירות ומצד שני טוענים שיש לה חובות של 150 מיליון. זה נשמע כל כך הזוי. פשוט בדיחה".
 
את רואה היום את אנשי הטייקונים שנחקרים בצורה נוקבת, להם משאירים את הרכוש ומאפשרים פריסת חובות. הבת שלך "זוכה" לטיפול שונה.
"לטיפול רע, טיפול פוגע. הבחורה במצב קשה. אין לה שקל מה לאכול".
 
לפעמים יש רגעים בהם היא יותר ממוקדת, בלשון המעטה. היא מצטערת על כך שאנשים קנו דרכה דירות? יש בה צער או שהיא רואה רק את הבור שהיא שקעה אליו?
"יש לה צער אחד - הצער על סוג האנשים שנכנסו אליה לחברה. היה לה סמנכ"ל שהיה רואה חשבון והיה גם מנהל החשבונות שלה. מצער אותה וכואב לה שהדבר הזה קרה לה. זה כמו כדור שלג שהתגלגל. כואב לה על הילדים שלה שנפגעים".
 
לא נשאר כלום מכל הדירות והתכשיטים?
"אין לה כלום. בתקשורת אמרו בוקר אחד שהיא התאבדה ומצאו אותה מתה. מי מדליף מאחורי כל הדברים האלה? אני בטוחה שלא מדובר באנשים מכובדים, אלא רק במי שרוצה לפגוע בה באופן אישי. אנחנו המומים כל פעם מחדש. לא בודקים כל הדלפה לעניין?".
 
אני זוכרת את הבוקר עם הידיעה הזו. זה יותר מורכב ממה שנדמה. הייתי עושה הפרדה בין החקירה נגדה, הדרישה ממנה לתשלומים והעובדה שצריך להיות עם רגליים על הקרקע כדי להתמודד עם המצב המסובך הזה. הלכתם לבדיקה של רופא שיסביר את מצבה?
"בטח שכן".
 
היא יכולה להתמודד נפשית עם כל הדבר הזה? יש אסמכתא שקובעת שהיא לא יכולה להתמודד עם כל ההאשמות נגדה?
"יש דברים שרק אנחנו יודעים. במשך שלוש שנים היא חוותה דברים מאוד קשים, פגעו בה מאוד קשה. כנראה שזורם המון כסף לתקשורת כדי לגרום לכל הדבר הזה".
 
המפרק איתן ארז זז אחורה?
"איך איתן ארז ילך אחורה? מישהו בדק כמה הוא מקבל על התיק הזה? הוא מקבל 68 מיליון. זה רציני? אתם מאשימים את ענבל על 150 מיליון, מה לגבי ה-60 מיליון של איתן ארז?"
 
נבדוק את הנתון הזה.
"הגיע הזמן שיבדקו את הכל. לא מזמן מכרו בז'בוטינסקי מגרש ב-210 מיליון". 
 
את אומרת שיש מאיפה לחלק לאלו שנפגעו?
"בוודאי! כותבים בתקשורת על הבנקים. באילו בנקים ענבל עבדה? היא עבדה רק עם בנק מזרחי מגיל 16. נראה לך שבנק מזרחי נותן אשראי לפני שיש ללקוח כסף במקום? יש כאן מחדל ענק. ענבל איבדה את אחד מרואי החשבון הכי רציניים כאן בארץ. נראה לך שענבל גנבה ושיקרה? בגלל זה היא לוקחת את זה כל כך קשה".