כמעט כל ישראלי שרוצה לפתוח עסק ולעשות כסף, יודע שהכסף הגדול לא נמצא בארץ – ולכן הוא עובר לתוכנית ב'- לפתוח עסק בארה"ב. אלא שהדרך להקמת עסק עצמאי באמריקה היא לרוב ארוכה ורצופת מכשולים ולא הרבה מצליחים לשרוד את העסק בשנה הראשונה.


עידן קדוש, שותף מייסד של חברת הסטארט-אפ WORKIZ ויועץ לחברות ועסקים קטנים בארה"ב, מציע ליזמים החדשים מספר טיפים, שלדבריו יספקו להם יתרון על ההתחלה.


"הנושא הראשון הוא חוקיות", אומר קדוש, "הרבה ישראלים נוטים להתעלם מכל המערך החוקי של פתיחת עסק בארה"ב וחבל. אחד הפרמטרים החשובים לפתיחת עסק הוא לדאוג לרישיונות. נושא הרישיונות משתנה ממדינה למדינה בארה"ב. יש מדינות שיותר מחמירות ויש מדינות שמעלימות עין, כך או כך תמיד עדיף להיות בצד הנכון של החוק, כמה שלא יעלה לכם- תשקיעו ברישיונות העסק- כי אתם ממש לא רוצים להסתבך שם עם החוק".


קדוש מדגיש כי על מקים העסק לנצל אל את הטכנולוגיות המוצעות כמה שיותר. "בעידן של היום לא חסרות טכנולוגיות שעוזרות לשפר את השירות ולמקסם את הרווחים", הוא מסביר, "תמיד בדקו את עצמכם, האם השתמשתם נכון בדאטה העצום שמוצע לכם? האם חסכתם זמן ללקוח? הקלטתם שיחות? האם סיפקתם את השירות האדיב ביותר? היום כאמור, לא חסרות אפליקציות שעוזרות לנהל את העסק, לדוגמא WORKIZ היא אפליקציה שמאפשרת לכם לנהל את כל המערך העסקי שלכם מקבלות דיגיטליות ועד שימור דאטה של לקוחות- נצלו את הטכנולוגיות- זה ישרת אתכם יותר".


הוא מדגיש כי בטיפול עם לקוחות בחו"ל צריך לזכור את ההבדלים התרבותיים. "המנטליות האמריקאית שונה מאוד מהמנטליות הישראלית- זה לא חדש", מסביר קדוש, "הלקוח האמריקאי פחות סומך על זרים, על כן יש להשאיר את הלקוח כל הזמן בלופ- מה הכוונה? היו איתו בקשר תמידי, שאלו אותו לשלומו, התעניינו באדיבות".


שלב נוסף וקריטי בביסוס העסק הוא המוניטין, ומייסד WORKIZ מדגיש כי במיוחד מאז המצאת YELP (אפליקציה מבוססת על דירוגים והמלצות של אנשים מכל העולם), אסור להתבייש לבקש מלקוח שלכם להשאיר ביקורת טובה.


הטיפ האחרון שמציע קדוש הוא פתיחת חנות פיזית, לדבריו לא משנה איפה היא תוקם. "חשוב שתהיה לכם חנות או לחילופין משרד. לקוחות מאמינים יותר בעסקים עם 'בית'", הוא מסביר, "כיום אנשים פחות ופחות סומכים על גוגל, הם רוצים לראות שיש לאן לפנות במקרה של בעיה. כמו כן נסו למצוא שם לעסק שהוא יותר אישי ופחות כללי, למשל 'מנעולי המילניום' הוא פחות אישי לעומת 'המנעולים של אדם'. לקוחות מתחברים יותר ללוקאלי, לאישי מאשר לשם כללי- נסו את זה – זה עובד באחריות".