שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הצהיר היום (שני) כי "עסקת המאה" תוצג בזמן שבו סיכויי קבלתה על ידי הצדדיים יהיו הגבוהים ביותר. הוא הסביר כי "התזמון, האסטרטגיה וההצהרות בנושא הם שלנו. בכוונתנו לפרסם את החזון של הנשיא כאשר הממשל יגיע למסקנה שהפוטנציאל לקבלתה ולהוצאתה לפועל יגיע לשיא".



"יתר על כן", הוסיף פרידמן, "ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ואני מחזיקים באותה עמדה ביחס לאופן שבו עלינו להתקדם. אותם 'מומחים' שמתיימרים לדבר בשם הממשל בסוגיה הזו טועים ומטעים".  



כפי שפורסם בטורו של שלמה שמיר במעריב, תכנית השלום של הנשיא טראמפ לא תפורסם לפני הבחירות בישראל, כך עולה משיחות עם דיפלומטים בכירים בניו יורק, פרשנים וגורמים בוושינגטון.
 

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח אף הוא כי נשיא ארה"ב החליט לדחות לפברואר 2019 את פרסום תכניתו לשלום בין ישראל לפלסטינים. הרקע להחלטת טראמפ, על פי הדיווח, הוא לחצים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש להמתין עם הפרסום עד שיתייצב המצב הפוליטי בישראל. 

עוד דיווח העיתון, כי שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, המליץ לנשיא להפסיק את העסקה בשלב זה בשל הלחצים על ממשלת נתניהו, וזאת עד להתייצבות המצב הפוליטי בישראל. דרמר, שלחץ על ממשל טראמפ מאז פרשת העיתונאי הסעודי שלא לפגוע ביורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן בשל חשיבותו לכל עסקת שלום עתידית, נמצא על פי הדיווחים בסוד העניינים של תכנית השלום עוד מתחילתה.