פרשת "טיסת השבת" של אל על מסרבת לרדת מהכותרות. הנוסעים החרדים דרשו מהחברה להתנצל ולהודות כי לא הייתה אלימות בטיסה, ואל על, על אף שלא התנצלה, העניקה לכל מי שהיה על המטוס כרטיס טיסה חינם לאירופה על חשבונה. הפרשנית הכלכלית ליאת רון התייחסה היום (שני) בתכנית הרדיו "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב-103FM לפרשה וטענה כי החברה נכנעה ללחצים. לדבריה, "אל על לא הגישה תלונה כפי שאיימה לעשות, אבל כן עשתה ככל שביכולתה כדי לא להשתמש בהטיית המילה "התנצלות" על המקרה, למרות שפיצתה את כל 400 הנוסעים".



האם זו כניעה?
"זו כניעה. מצד אחד הם לא עמדו באולטימטום שהוצב להם, אבל מצד שני נסחטו ונתנו פיצוי מפליג לפי חוק טיבי, בו טיסה שמאחרת מעבר לשמונה שעות או מתבטלת מחייבת פיצוי. אם הטיסה לא יוצאת או מתבטלת מפחד לחילול שבת, לנוסעים כלל לא מגיע פיצוי. זאת אומרת שאם אל על היו חכמים הם לא היו מוציאים את הטיסה הזאת. זה היה מהלך לא כלכלי, אבל זה אומר שהם נכנעו. בכל מקרה חשוב לזכור שחברת תעופה שמושבתת יום בשבוע מפסידה בין כה וכה המון כסף. מטוס שנמצא על הקרקע לא מכניס מזומנים". 
 

החרדי ישראל כהן, פרשן "קול ברמה" הצטרף בשלב זה לשיחה ואמר כי "ההתנצלות הזו לא מספקת. העוול היה גדול יותר מההתנצלות ששוגרה. היא פרווה. זו הייתה הבהרה שיצאה אחרי עשרה ימים ואחרי אילוצים. אל על מלכתחילה הייתה צריכה לצאת בהצהרה".
 
רון השיבה לדבריו ושאלה "איזו התנצלות רציתם? שיהפכו את חברת אל-על לשטיח והחרדים ינגבו עליה את הרגליים?". כהן ענה לה כי "היה כאן אירוע בו ניסו להשמיץ בלי שום סיבה ובאופן שקרי את החרדים, בטענה שהם השתוללו בטיסה ופעלו באלימות. רוב הציבור התרשם שכך היה. טוב היה שאל על תאמר שלא היו דברים מעולם ותתנצל".


 
רון אמרה בתגובה: "האם אל על התנצלה אי פעם על אירוע בו חרדי סירב לשבת ליד נשים בטיסה וכל הטיסה התעכבה כדי להתחנן שימצא מקום אחר?". כהן, לעומתה, טען כי "חברת אל על צריכה לכבד את קהל הלקוחות שלה. חברת אל על כן באה בדרך כלל לקראת הציבור החרדי".

לדברי כהן, הציבור החרדי מעדיף לנסוע באל על שכן היא "חברה ישראלית שמדברת בשפה שלנו. בסופו של יום, כן נעשה כאן מהלך של חיבור וניסיון לרדת מהעץ". כהן אמרה כי על אף הפחדים של החברה שמא תאבד את קהל הלקוחות החרדי, "יש גם מגזר חילוני שמדיר את רגליו מהחברה הזו כיוון שהחרדים עושים בה ככל שברוחם. אם החברה רוצה להציב אולטימטום, שתציב אקדח עם כדורים ולא תכוון אותו לרקה של עצמה. אין עוד חברה שאינה נוסעת בשבת ואין עוד חברה שיש לה אוכל כשר למהדרין".
אם הם יחליטו לטוס עם דלתא וינייטד, הם יהיו בחברות שלא שומרות שבת ולא שיכות ליהודים.
רון: "נראה אותם עוצרים את הטיסה בחברות הללו. אף אישה לא תרצה לפנות את מקומה בגלל חרדי שהחליט שלא מתאים לו. הציבור החילוני יברך את הצעד שלהם".
כהן: "אני מאמין שגם חברות נוספות היו באות לקראת הציבור הזה. גם אנשים מסורתיים מבקשים שישמרו ויכבדו את אורח חייהם".
רון: "ממש לא. גם לציבור החילוני יש אורך חיים משלו והוא מצפה שיכבדו אותו באותה מידה".