דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר הערב (שני) כי "פרסום תמונות הכוח המיוחד בחאן יונס סייע לנו מאוד. קיבלנו פרטים חשובים מאז הפרסום, ואנו ממשיכים לקבל מידע". עוד הוסיף אבו עוביידה, כי הזרוע הצבאית "מודה לבני העם שלנו בכל האזורים, שהוכיחו שהם אחראים והם התומכים האמיתיים של ההתנגדות".



בציוץ שכתב תחת השם מבצע "חוד החרב", הוסיף אבו עוביידה כי "העם שלנו הגיש מידע חשוב ובעל ערך ששירת את ההתנגדות בכל מה שקשור למבצע "חוד החרב". המידע הועיל לנו בצורה אמיתית וסייע לנו - והוא ממשיך לסייע לנו לעקוב אחר המבצע הציוני הכושל - וזאת לאחר שפרסמנו את תמונות הכוח הציוני המיוחד".

ביום שבת האחרון דיווח עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי חמאס מחזיק בציוד לשימוש מודיעיני שהשאיר אחריו הכוח הישראלי המיוחד שנחשף בחאן יונס לפני כשבועיים. על פי הדיווח, לאחר שפורסמו תמונותיהם של חברי היחידה, בחמאס סבורים שחלקם עדיין נמצאים בעזה.

"המודיעין של ההתנגדות מחפש אחר חברים בחוליה בתוך רצועת עזה, משום שלפי מצלמות האבטחה שהיו במקום, המשאית הקטנה ששימשה את הכוח המיוחד עדיין נמצאת ברצועה", אמר מקור פלסטיני לכתב העיתון. "גורמי הביטחון עושים מאמצים לחשוף מטען נוסף על המשאית כדי להגיע אל יתר חברי החוליה ולחשוף פרטים חדשים על פעולתם ברצועה".


הרכב ההרוס של כוח צה"ל לאחר הפעולה בחאן יונס. צילום: רויטרס


 
העיתון דיווח עוד כי חמאס הצליח להשתלט על ציוד ריגול שהיחידה התכוונה לשתול בתוך הרצועה, בין היתר ברשת תקשורת פנימית של הארגון, וכי פרסום תמונותיהם של אנשי צוות הכוח המיוחד "מהווה מכה מתחת לחגורה לצבא הישראלי, שכן הצנזורה הצבאית בישראל מנעה כל פרסום של התמונות".
משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה הזהיר אתמול את הציבור הפלסטיני מפני הסכנה הטמונה בהפצת שמועות שמפזרת ישראל ו"עלולות לזעזע את החזית הפנימית הפלסטינית". ואילו בכיר חמאס, ראזי חמד, כתב במאמר שפרסם אתמול כי יש לגבש משוואה חדשה לניהול המאבק נגד ישראל כדי לצאת ממצב הסבבים החוזרים ונשנים ולהשיג הישגים חדשים. “ישראל במבוכה קשה, היא איננה סופרמן וצריך לקבוע כללים חדשים מול הכיבוש הישראלי ולדחוף אותו לשלם מחיר על הרפתקאותיו המדיניות והצבאיות", טען חמד במאמר שפרסם.

הצנזורה הצבאית יצאה ביום חמישי האחרון בהודעה חריגה, ובה ביקשה מכלי התקשורת והאזרחים לא לשתף פעולה עם הניסיונות של חמאס לפענח מה אירע בתקרית ברצועת עזה בה נהרג סא"ל מ'. בהודעה, שהוציא דובר צה"ל, נכתב כי "חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה".