נס גדול היה ל-282 הנוסעים בטיסת אל על שהמריאה ב-29.3 מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, כשבטעות הוזן משקל הנמוך ב-40 טון מכפי שהיה בפועל  על המטוס. הדבר היה עלול לגרום לשפשוף הזנב של המטוס בעת ההמראה, ולהתרסקותו על המסלול. התנעת המנועים וההסעה התנהלו כסדרם ולטייס ניתן אישור להמריא עד השעה 00:02. לאחר קבלת אישור המראה נפתחו המנועים והמטוס החל בריצת ההמראה. במהלך הרמת האף של המטוס חש הקברניט כי המטוס מגיב בעצלתיים וכי נדרש יותר מאמץ כדי לנתקו מהמסלול.
אנשי הצוות הפעיל ביצעו בדיקת ביצועי שיוט, בחציית גובה 20,000 רגל לערך, וזיהו להפתעתם כי גובה ה-OPTIMUM לשיוט, המחושב על ידי מחשב ניהול הטיסה, הוא 38,000 רגל. הנתון נראה בעיניהם לא סביר, שכן בתחילת טיסה ארוכת טווח גובה השיוט האופטימלי הוא בדרך כלל סביב 34,000 רגל.
בבדיקת הנתונים בדף הביצועים, התגלתה טעות של 40 טון ב-ZFW שממנה נגזרה טעות של 40 טון במשקל המטוס הכולל. למזלם של הנוסעים, שלא הבחינו בדרמה שמתחוללת מתחת לרגליהם, הקברניט הצליח לתקן את הטעות. בעקבות האירוע, החוקר הראשי של משרד התחבורה ממליץ להתקין במטוסים מקטגוריית תובלה מערכת שקילה עצמית, שתוכל לספק למחשב ניהול הטיסה נתון מדויק של משקל המטוס או לכל הפחות נתון שיאפשר להקטין באופן משמעותי את טווח הערך המוגדר ולהתריע בפני הצוות על טעות הזנה משמעותית.

מאל על נמסר בתגובה כי "בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס. אל על ביצעה תחקיר מקיף לאירוע וערכה ריענון נהלים והדרכה לכלל טייסי החברה".