"כן, גם אני, גם אני עוד שר. אין עתיד אם אין עבר": 15 מוזיקאים ישראלים וותיקים שיצרו קלסיקות שנחרטו בתרבות הישראלית קוראים לקהל לא לשוח אותם. הסינגל "אין עתיד אם אין עבר", שיצא היום (שלישי) בהשתתפותם של מיטב האמנים המוערכים בארץ, נוגע בצורך ובחובה שקולם של האמנים הוותיקים בארץ יישמע ולא יישכח.

האמנים שמבצעים את השיר "אין עתיד אם אין עבר" הם: דפנה ארמוני, עוזי פוקס, גבי ברלין, רמי דנוך, סוזי מילר, משה הלל, אופירה גלוסקא, צדוק סביר, לוליק לוי, ג'קי מייקה, עירית דותן, עקיבא נוף, אסתי כץ, מרים צפרי ודני בן ישראל.

את הפרויקט יזם עיתונאי "מעריב" וחוקר המוזיקה דודי פטימר שפועל רבות לתיעוד ולקידום האמנים הוותיקים בארץ, ואליו חברו העיתונאית, הכותבת והמוזיקאית נורית פלד-קירשטיין שכתבה והלחינה את השיר במיוחד לפרויקט ויאיר סתוי, מוזיקאי, מעבד ומפיק מוזיקלי. 


השלושה הפיקו יחד פרויקט מוזיקלי יחיד במינו שטרם נראה כמותו בישראל: הם קיבצו לאולפן אחד 15 אמנים ישראליים שהניחו כמה מאבני היסוד של המוזיקה הישראלית לאורך שנותיה, פרצו דרך וסיפקו קלאסיקות ישראליות שאין ישראלי שלא מכיר, וכיום מוצאים עצמם במאבק הישרדותי יומיומי על הזכות להופיע, להקליט ולהתקיים ממוזיקה.



האמנים הללו תרמו את קולם לביצוע השיר, הן כדי להוכיח שעל אף בגרותם הם עדיין קיימים, עדיין כוחם במותנם ועדיין יש להם מה לתרום, והן כדי להאיר את הנושא למען שיפור מצבם של כלל האמנים הוותיקים בארץ.



חשוב להדגיש כי הפרויקט ללא כל מטרת רווח ונעשה בהתנדבות על ידי כל הגורמים המעורבים בו משלב יצירת השיר, שעות ההקלטה המרובות באולפן, צילום הקליפ וההפצה, והוא נוצר כולו מתוך הערכה וכבוד לאמנים שעיצבו את הפסקול הישראלי.