סילבנה, בת ה-13, נרצחה באכזריות בתל אביב אמש, כאשר עדיין מתנהל המצוד אחר הרוצח, שהיה בן זוגה של אמה. לאחר טענות שהועלו על ידי מקורביה ותושבים נוספים, לפיהם היא פנתה למשטרה, שלא טיפלה בתלונתה, הוציאה היום (שלישי) משטרת ישראל הודעה חריגה בה היא טוענת כי הטיפול היה לפי המצופה מהשוטרים.



"בניגוד לדיווחים שגויים ולמען הסדר הטוב, נבהיר כי טרם האירוע המצער בו נרצחה הנערה בת ה 13 בת״א, לא דווח למשטרת ישראל על ידי אף גורם ולא הוגשה שום תלונה ,שעניינה  אלימות פיזית או מילולית כלפי הנערה, לא על ידה באופן אישי ולא על ידי אף אחד אחר בנוגע אליה. נציין כי לפני מספר ימים פנתה הנערה למוקד 100 של המשטרה לדווח על בן זוגה לשעבר של אמה ,שהגיע לביתם לאסוף את חפציו. גם בפנייתה זו וגם לאחר שתושאלה באופן יזום על ידי השוטרים לגביו, הבהירה הנערה כי לא ננקטה אלימות מכל סוג שהוא כלפיה. כל פרסום אחר חוטא לאמת, מטעה את הציבור והינו על אחריות המפרסם בלבד".

כזכור, מוקדם יותר, ג'וני, מנהל גן ילדים, שהכיר את הצעירה, התראיין בכאן ב והוסיף: "זה מאוד עצוב, קשה, והזוי, אין לי מילים. אנחנו לא מצליחים להבין את מה שקרה אתמול. ביום שבת היא התקשרה למשטרה, ואמרה שהיו איומים של שלושה חודשים מהבעל של אמא שלה. אתמול ב-21:30 התקשרו אליי מהמשטרה, באתי למקום וראיתי את מה שקרה".


עוד סיפר כי "סילבנה בעצמה התקשרה למשטרה ביום שבת, שהוא מפחיד אותה, ולא יודע מה קרה מאז. לפני שהאמא הלכה לעבודה, הוא אמר לה: 'אני אראה לך מה אני אעשה', והנה, מה שהוא אמר, הוא עשה את זה. זה היה סכסוך בין אימא שלה לבן הזוג שלה. הוא רצה להרוג את אמא, ובגלל שהוא לא ראה אותה בבית, הוא נכנס פנימה והרג את הילדה. בשבועיים האחרונים השכנים אומרים שהאמא הייתה בפחד. הילדה אמרה לשכנים שלה שהיא לא רוצה ללכת הביתה". 

"ההתנהגות שלה הייתה חכמה, ילדה חכמה וחייכנית", המשיך וסיפר, "יש לה קשר טוב עם אנשים. היא הייתה חברה של כולם. היא הייתה מתנהגת ממש ממש יפה. איך אפשר להרוג אותה? איך? זה לא מגיע לה. אני מכיר אותו בפנים, את הרוצח, לא באופן אישי. היה אפשר לעצור את הרצח הזה. האמא הייתה צריכה להזהיר את הילדה שלה, או להתקשר שוב למשטרה, או לשלוח אותה לשכנים".

"התקשורת מתעלמת מאיתנו", האשים ג'וני, "היה בזמן האחרון כאן גם אונס של ילדים, היה מישהו שהיה לו גן, ושם הוא אנס. זה לא מגיע לתקשורת הישראלית. פעם אחת שמעתי מילדה שאנסו אותה, הייתה כתבה אחת - וזהו. להורים קשה כאן, כי יש להם קושי פרנסה, והילדים רוב היום לבד בבית. בן 5-6 נשאר לבד בבית. האמא נועלת אותו בבית כי אין לה כסף".

"פעם הרווחה היו עוזרים, ולוקחים את הילדים אם יש אלימות, אבל כבר לא", אמר, "אם המצב ממש ממש קשה, הרווחה מתעסקת. אני חושב שמדובר על 7000 ילדים בערך שנמצאים במצב כזה, במצב כלכלי וחברתי קשה, ואף אחד לא עוזר להם. העירייה עזרה עם גני עירייה שפתחו כאן, אני בנאדם אחד שיש לי גן ילדים, יש כמה אמהות שמחזיקות בבית שלהן 15 ילדים ומשגיחות עליהן". 

מהמשטרה עוד לפני הודעת ההבהרה כי הם "דוחים את הטענה מכל וכל, לפני כשבוע התקשרה הנרצחת ודיווחה כי בן זוגה של אמה הגיע לביתה כדי לקחת חפצים, כבר במהלך השיחה נשאלה הנערה האם יש חשש כלשהו, והאם הוא מתנהג באופן אלים. היא ענתה בשלילה וחרף כל זאת יצאה ניידת למקום ונפגשה עם הנערה, היא חזרה על הדיווח על פיה החשוד הגיע ונטל מספר חפצים עמו, כמו כן ציינה כי היא לא אוימה על ידו, כך שלטענות המועלות על ידי אותו תושב אין קשר עם המציאות. המשטרה עושה ככל שעל ידה לאתר את החשוד שנמצא בבריחה ומנהלת מצוד אחריו".