יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב הערב (שני) פוסט בפייסבוק בו תקף חשבון טוויטר שהאשים אותו בהמצאת סיפור שקרי על תאריך לידתה של אחותו מיכל ז"ל. בראיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'" ביום שישי בערוץ 12 אמר לפיד כי הוא אינו מציין את יום הולדתו בחגיגות, מפני שהוא תואם את תאריך הלידה של אחותו המנוחה. 
פרופיל בשם "תהלונה" כתב השבוע כי "אחרי שהבנות מהעבודה חפרו לי יומיים על הראיון של יאיר לפיד בשישי התיישבתי לראות ועל ההתחלה היה לי משהו מוזר. לפיד סיפר שהוא לא חוגג יומולדת כי הוא ואחותו מיכל ז"ל נולדו באותו תאריך ובמשך כל הילדות שלהם הם חגגו ביחד. רק שאחותו נולדה ב-1.4.60 ויאיר נולד ב-5.11.63. האיש דפוק לגמרי". הציוץ נמחק מאז על ידי בעל החשבון.
לפיד הגיב הערב לציוץ בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "אחותי מיכל ז"ל נולדה ב-5.11.1960. אני נולדתי שלוש שנים אחריה, בדיוק באותו תאריך. 5 בנובמבר. בכל שנה, כשה-5 בנובמבר היה מגיע, אמא ואבא שלי היו מעירים אותנו מוקדם בבוקר ושרים "יומולדת למיכלי ויאירי, חג שמחה לילדים", ואנחנו היינו יושבים במיטות הקטנות שלנו ומוחאים כפיים".

"מיכלי היתה יפה וחכמה ומוארת ואהבתי אותה. היא נהרגה בתאונת דרכים בגיל 24. מאז, ימי ההולדת שלי פחות שמחים. המשפחה באה, מקסימום כמה חברים, אבל בלי מסיבות. ביום שישי האחרון הייתי בתכנית של אופירה וברקו. הם שאלו איך חגגתי ואני אמרתי שבגלל מיכל אני לא עושה חגיגות גדולות", הוסיף.
"היום בבוקר קמתי לסערה. מישהי כתבה בטוויטר ששיקרתי, אחותי לא נולדה בנובמבר, אלא ב-1 באפריל. המצאתי את כל הסיפור על ימי ההולדת, כדי לגרוף אהדה פוליטית. מאוחר יותר התברר שהייתה טעות במחשב של "חברה קדישא", אבל צונאמי של רוע כבר החל להשתולל ברשתות החברתיות. זה צויץ, וצויץ שוב, ונכתב ועלה באתרים, ונשלח לכל עבר. הדבר הכי בולט היה העונג. העובדה שהם נהנו כל כך לעסוק באחותי המתה, רק כדי שיוכלו להגיד עליי משהו מגעיל", כתב יו"ר יש עתיד.

"אני שואל את עצמי מה עובר על מי שכותב דבר כזה? מה המצב הנפשי של מי שעוזר לו להפיץ את זה? אחד האתרים העלה את הסיפור עם הכותרת "האם יאיר לפיד שיקר לגבי אחותו שנפטרה?". בגוף הידיעה נאמר שהם בדקו והתברר שלא, אני לא משקר לגבי אחותנו שנפטרה. תודה רבה באמת, אבל רוב האנשים קוראים רק כותרות", כתב לפיד.
 
"אני תוהה מה אמר לעצמו האיש בדסק שהעלה את הכותרת. באמת לא עלה בדעתו שיש דברים שפשוט לא משקרים לגביהם? אף אחד. גם לא מי שהלך לחיים פוליטיים? הרי זה לא רק אני, יש את אמא שלי, ואת אחותי הקטנה, ואת הבעל של מיכל, וחברים. הרבה מאוד אנשים שהיו חוגגים לה יומולדת בכל 5 בנובמבר. הרבה מאוד אנשים שלקחו את זה קשה, כי הם לא האמינו שיכולה להיות כזו רשעות", הוסיף.

בחדשות עשר דווח הערב כי ביש עתיד הפנו אצבע מאשימה לעבר יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, וטענו כי הפרופיל מקושר אליו. גבאי הכחיש את ההאשמה. לפי הדיווח, החשבון נפתח זמן קצר לאחר בחירתו של גבאי לראשות מפלגת העבודה וצייץ 88 פעמים נגד פוליטיקאים שונים, מתוכם 55 פעמים נגד לפיד, וצייץ 30 פעמים בעד גבאי.