לפני 15 שנה ולאורך העשור הראשון של שנות ה-2000 נחשבה מאיה בוסקילה לאחת מזמרות הפופ המצליחות והמבטיחות בישראל. להיטיה "יש בליבי כינור", "סיפור מכור", "הלב" (זה לילה סתווי) ו"נשמתי" חרכו את תחנות הרדיו וצעדו במקום הראשון במצעדי הפזמונים, היא אף הגיחה לקולנוע לסרט הטראש "ימים של אהבה" (שקרוב לוודאי ומעוניינת לשכוח מאפיזודה זו מהרזומה שלה) וכיכבה בכישרון רב במחזמר "מרי לו" המבוסס על שיריו של צביקה פיק (ועד הבעיה הבריאותית שתקפה את פיק אף הופיעה עמו יחד).
עם זאת, בעשור האחרון בוסקילה די התקשתה לשחזר את ההצלחה ההיא. שיריה לא כל כך נשאו פירות ועל אף שהגיחה מעת לפעם לאור הזרקורים (למשל ב"האח הגדול VIP") היא בעיקר התמקדה בהופעות. את קולה העוצמתי והיותה אחת מזמרות הנשמה הגדולות בשנות ה-2000 אף אחד לא יוכל לקחת. בוסקילה פרפורמרית ממדרגה ראשונה, יודעת להגיש שיר ושולטת היטב בטונים, הן הגבוהים והן הנמוכים.
ועם זאת, כשפורסם בפרומואים של "הכוכב הבא לאירוויזיון" כי היא עומדת להשתתף בתכנית, עלו מספר סברות במוחי: האם היא הולכת בשביל להשתתף באירוויזיון או להזכיר לנו את קולה? מה הסיכון הכרוך בכך שזמרת שכבר פרצה ונגעה בשמיים מנסה להוכיח לקהל שיש לה עדיין מה לתת ובוחרת בריאליטי בשביל לעשות זאת?

הדרך בה בוסקילה הוכנסה לתכנית, כאחת שבאה ללוות חברה (זמרת מתחילה, "בת חסותה" של בוסקילה ושל ליאור חן), נשמעה מצוצה מהאצבע ומבוימת אך ניחא, ברגע שהיא לקחה על עצמה את הסיכון להשתתף ואף להפסיד אולי לזמרים "טירונים" - היא הפכה נשפטת כאחד האדם.

הריעו פה אחד 

בתכנית ששודרה הערב ולאחר נימוק על מטרתה לבוא לתחרות ("באתי בשביל להשתתף באירוויזיון, זו ההזדמנות האחרונה שלי", אמרה)  ביצעה בוסקילה את השיר "Listen" של ביונסה כשקיבלה הבטחה מהשופטים לשפוטה בצורה אובייקטיבית ולהתעלם מהיכרותם האישית איתה. הביצוע שלה היה מעולה, וירטואוזי ובעיקר עמד בקריטריונים ובציפיות של דיווה אמיתית כמותה. בנונשלנטיות היא הביאה לידי ביטוי את מלוא איכויותיה הווקאליות בשיא תפארתן.

כשהמדד של בוסקילה הגיע ל-80% הורידו ב"הכוכב הבא" את הספירה ועברו לעמידת השופטים, להרעתם פה אחד לבוסקילה (אפילו אמדורסקי בכבודו ובעצמו) והשואו הסתיים כשלני, בנה היחיד של בוסקילה, קפץ לבמה לחבק אותה. לסיכום בוסקילה אמרה: "אסור לוותר על החלומות". בהצלחה.