שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר (רביעי) ב-103FM כי מתנהל נגדה קמפיין השחרה על רקע המאמץ להסגרתה של מלכה לייפר, המואשמת בעבירות מין נגד נערות בבית ספר חרדי לבנות באוסטרליה, שאותו ניהלה. שקד אמרה בתוכניתה של אילה חסון כי גורמים בעלי ממון מנסים להפעיל עליה לחץ על מנת למנוע את הסגרתה של לייפר לאוסטרליה.

"זה דבר מחריד בעיני. הסיפור הוא כזה: אישה בשם מלכה לייפר נאשמת באוסטרליה בעבירות מין בתלמידות שלה", אמרה השרה. "פגשתי את אותן התלמידות שהן כבר נשים צעירות שהגיעו לישראל על מנת לבקש שמלכה תוסגר לאוסטרליה. בשנת 2014 שרת המשפטים ציפי לבני פתחה בהליך ההסגרה ובשלוש השנים האחרונות אני מנסה לקדם את ההליך הזה".

"תהליכי הסגרה הם הליכים ארוכים במסגרתם בית המשפט צריך לקבוע שאותו אדם הוא בר-הסגרה. מלכה טענה על בעיות פסיכיאטריות ושהיא לא כשירה להסגרה אך אנחנו עומדים על כך שההליך ימשיך", הוסיפה. "כנראה שעומדים מאחוריה אנשים עם ממון רב שמנסים להפעיל עליי לחץ פסול כדי למנוע את הסגרתה".
 


"גורמים דיפלומטיים רבי מעלה מפעילים לחץ להסגיר אותה. זה דבר שהוא מאוד חשוב לממשלת אוסטרליה ולקהילה היהודית שם. נפגשתי עם השגריר ונציגים של הקהילה היהודית האוסטרלית והבהרתי שאם בית המשפט יחליט שהיא אכן ברת-הסגרה אני אחתום ואאשר את התהליך", אמרה שקד שהוסיפה כי הקמפיין לא ישפיע עליה. "קיבלתי שאילתא מ"ידיעות אחרונות" בנושא והייתי בהלם על הניסיון להפעיל לחץ פסול על שר כדי שיקבל החלטה בניגוד למצפון שלו. אני חושבת שמי שמממן את הקמפיין צריך להתבייש. הם לא מבינים עם מי יש להם עסק. זה לא ישפיע עליי".

"כולנו מושכת את הממשלה שמאלה"

בהמשך הראיון אמרה שרת המשפטים כי היא לא מתחרטת על נסיגת מפלגתה מדרישת תיק הביטחון. "לקחנו את ההחלטות במהלך הזה יחד. אני חושבת שהיה נכון לדרוש את תיק הביטחון, נכון שיהיה שר ביטחון במשרה ומלאה ואני גם חושבת שהשר בנט מתאים לתפקיד", אמרה. "כשזה לא צלח אני חושבת שלקחנו את ההחלטה הנכונה כדי לאפשר לממשלה להמשיך. אמרנו שיהיה מאוד קשה לנהל ממשלת 61 אך אם זה מה שראש הממשלה רוצה - אנחנו נתגייס לעזור. בשבועות הקרובים נראה איך צולחים את זה ונתייצב".

שקד תקפה את השר כחלון ומפלגת כולנו ואמרה כי הם מנסים למשוך את הממשלה לשמאל. "מה שכחלון עושה הוא דבר חמור כי הוא פורם משמעת קואליציונית", אמרה. "אי אפשר לקיים ממשלה ללא משמעת קואליציונית. כשחוקים עוברים בוועדת שרים ובקריאה ראשונה כמו חוק התרבות של רגב או חוק היועמ"שים שלי, אי אפשר להתנער מהם באמצע החקיקה".

מלכה לייפר. צילום: דיילי מייל
מלכה לייפר. צילום: דיילי מייל


"הם יכלו להגיש אזהרה ולהתנגד אך הם תמכו בחוקים בקריאה ראשונה ואין סיבה שיחבלו בחוקים הללו בקריאה שנייה ושלישית", הוסיפה השרה. "זה דבר לא חדש. אנחנו מנסים למשוך את הממשלה ימינה בעוד שמפלגת כולנו מנסה למשוך את הממשלה שמאלה. זאת משיכת חבל שקורית כל הזמן".
שקד ביקרה גם את המהלך שעשה המפכ"ל הפורש רנ"צ רוני אלשיך בנוגע למינויו של צ'יקו אדרי. "אני חושבת שכל התופעה הזו , כשיש מועמד חדש ומנסים ישר לקושש כל מיני מקרים מהעבר עליו כדי לנסות להשפיע על סיכוייו להיבחר, היא דבר שלא צריך להיעשות", אמרה. "השר ארדן עשה החלטה נכונה וצ'יקו אדרי ראוי לתפקיד. אני מאוד מקווה שבקרוב הוועדה תאשר אותו והסיפור יהיה מאחורינו".

"אני חושבת שזה לא נכון לאסוף כל מיני שמועות ורכילויות על אנשים כאלה ואחרים ולהכניס אותם להליך המינוי. הליכי המינוי הפכו בשנים האחרונות ליותר מורכבים, כל מילה שאדם אמר בעבר הרחוק משפיעה", סיכמה השרה.