שינוי פנים ארגוני בצה"ל: במקום חטיבת שגיא, שהייתה אמונה על חלק ניכר מהגבול המערבי הוקמה חטיבה סדירה שנקראת חטיבת פארן שתחת פיקודה שני הגדודים הסדירים המופקדים על הגנת גבול מצרים מעורבים קרקל וברדלס. מדובר בשינוי פנים ארגוני והחטיבה והמח"ט יפקדו על הגדודים גם בהקשרים הקשורים לאימון ובניין כוח. המפקדה החדשה תעבור מאזור הר שגיא לקציעות.
גורם צבאי בכיר אומר כי השינוי של מיקום המפקדה יאפשר הגנה טובה יותר על אזור פתח ניצנה שם יש יותר יישובים ישראלים. החטיבה הסדירה חדשה תכונה חטיבת פארן.
בתוך כך, הגורם הצבאי התייחס לאירוע הירי בשבת האחרונה, בו נפתחה אש לעבר רכבו של מפקד גדוד ברדלס ואמר כי הירי בוצע בשוגג על ידי שוטר מצרי. "אנחנו מתחקרים יחד עם המצרים את האירוע מח"ט שלנו מול מח"ט שלהם", אמר, "מדובר באירוע חמור וחריג, אבל ככל הנראה מדובר בטעות ולא בירי מכוון".
עוצבת פארן


צילום: דובר צה"ל


עוד הוסיף הבכיר: "אנחנו ברמת תיאום מאוד גבוהה מול המצרים. הכוחות בצד שלהם נמצאים תחת לחץ מבצעי גדול מצד ארגוני טרור וקרטלי סמים".

מפקד עוצבת "פארן", אלוף-משנה יצחק בן בשט: ״נפלה בחלקנו הזכות להיות חלק בשינוי גדול זה. כחטיבה מרחבית וסדירה נוביל ונקדם תהליכים אשר יחזקו את היכולות המבצעיות של הגדודים ויטפחו את המשאב הטוב ביותר שיש לחטיבה להציע - האנשים. אני סמוך ובטוח שעם הכוח האנושי העומד לרשותנו, הניסיון והמוטיבציה נמשיך להגן על גבולותיה של מדינת ישראל על הצד הטוב ביותר״.