בכל הקשור לשינה, לכל אחד מאיתנו יש העדפות שייחודיות רק לו שמאפשרות לו לישון טוב בלילה. זה יכול להיות כל דבר, החל מהעדפת טמפרטורה מסוימת בחדר, דרך בחירה בשינה עם חלון פתוח או סגור ועד החלטה על מה אנחנו לובשים במיטה. לצד זאת, יש גם דברים שמחברים בינינו, כמו התחושה המדהימה שאנחנו מרגישים אחרי שנת לילה איכותית, הצורך לישון במיטה רכה ונעימה וכן ההעדפה שלנו לפרטנרים מסוימים לשינה.

עבור נשים למשל, פרטנר השינה המושלם הוא ללא ספק הכלב שלהן, ואלו כנראה בשורות רעות לבני זוג ולחתולים. אבל לפני שאתם יורים בשליח, חשוב שתדעו שלא אנחנו קבענו זאת. מדובר במסקנות שהגיעו אליהן חוקרים מקנסיוס קולג', שבבאפלו, ניו-יורק, לאחר ששאלו קרוב ל-1000 נשים מרחבי ארה"ב על הרגלי השינה שלהן.

מבין כלל המשתתפות, קצת יותר ממחצית (55%) חלקו מיטה עם כלב אחד לפחות, ו-31% מהן חלקו את מיטתן עם חתול אחד לפחות. בנוסף לכך, 57% מהנשים חלקו מיטה גם עם בן זוג. במילים אחרות, לכל הנשים במחקר יש כנראה מיטה גדולה למדי.

לישון עם כלב, חתול או בן זוג? החלטה קשה. אילוסטרציה:פאקסלס
לישון עם כלב, חתול או בן זוג? החלטה קשה. אילוסטרציה:פאקסלס

באשר לתוצאות המחקר, החלק היותר קל לעיכול כנראה, הוא שכלבים נמצאו כפרטנרים הכי טובים לשינה עבור נשים, ונטו פחות להעיר אותן באמצע הלילה. כמו כן הכלבים השרו עליהן תחושת ביטחון ונוחות רבה יותר מאשר הפרטנרים האחרים. בנוסף לכך, בעלות כלבים דיווחו יותר משאר המשתתפות שהן הולכות לישון מוקדם, וכן קמות מוקדם בבוקר.



"הבעלות על כלבים והאחריות הנלווית לכך עשויה לגרום לאנשים לדבוק בשגרת שינה מחמירה יותר", נכתב במחקר שפורסם ב-the Journal of the International Society of Anthrozoology. "שמירה על לוח זמני שינה קבוע יכול להיות מועיל מאוד לבעלי הכלבים".



החלק הפחות נעים במחקר? נשים טענו שחתולים ובני זוגן הפריעו להן לישון באותה המידה בדיוק, והעידו כי הן גם הרגישו הכי פחות בנוח ולא בטוחות במחיצתם (אווצ'!). החוקרים עדיין לא ממש בטוחים למה זה קורה, אבל הם משוכנעים שמחקרי המשך יוכלו לעזור להבין את הנושא יותר לעומק.