ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר התראיין היום (רביעי) ללוסי אהריש בתכניתה ברשת 13 ובחר להתייחס למוצאה הערבי בעת שענה על שאלתה בנוגע למצב מול חמאס והעובדה שאולי פשוט נוח לנו כאשר הדברים מתנהלים כפי שמתנהלים. "לך אולי זה נוח בגלל הרקע שלך, לנו זה מאוד לא נוח", אמר. ברק המשיך ואמר כי "ממשלת ישראל מטייחת את המציאות ומובילה את ישראל למדרון", והדגיש כי "אני ישראלי ואת ישראלית, אנחנו יכולים להגיד את האמת, בעיני לא מוצא חן לחלוטין מה שהממשלה הזו עושה כדי לסדר שלכל ילד במדינה שיהיה לו חינוך כמו שצריך, שצעירים יוכלו להגיע לדירה, שההורים שלהם יוכלו להזדקן בכבוד ולכן צריך להחליף אותה. גם אז יהיו ביקורת אבל זה יהיה יותר נורמלי".




ברק פרסם הבהרה בהמשך בפייסבוק ובה כתב כי "כל מי שלא הבין מה עניתי ללוסי אהריש היקרה: לוסי, ואני, לא פחות ישראלים, גם לא טיפה פחות, מביבי או מבנט, או מכל שר אחר בקבינט. ומה שנוח לממשלה, ולביבי, בעזה - לא טוב לנו, הישראלים! הוא רע! היתר נאמר בחיוך כפי שאפשר לראות (אם הזקן לא מסתיר). עם מי שלא הבין - וכן עם לוסי, אם חלילה נפגעה - הסליחה". 

"ההסתבכות של הפעולה האחרונה הניעה את המתיחות האחרונה", אמר ברק במהלך הראיון, כאשר הוא מתייחס לתקרית ברצועת עזה במהלכה נהרג קצין, "העניין הזה מחזק את ההרתעה, מה שהם מגלים, אבל העובדה שיחיא סינטוואר קובע הכל ואנחנו רואים מצג מכוער עם המזוודות של הדולרים כמו איזה סצנה של סרט סוג ב', זה מראה שממשלת ישראל וראשה נכנעים לטרור. אנחנו עושים מדי פעם סבב שמגיעים מים עד נפש. צריך לעשות סבב והחמאס צריך להבין שבכל מקרה הוא יצא מופסד. בין הסבבים הממשלה צריכה לפעול גם כן, כאשר היא מקבלת הצעות". 
 
על ביקור נתניהו בעומאן והגעתו של נשיא צ'אד לישראל במה שנראה כפריחה של יחסי ישראל עם מדינות איתה לא היו לה קשרים בשנים האחרונות אמר ברק כי "כשאת היית בתיכון בדימונה ואני הייתי שר החוץ אני הסתובבתי חופשי בעומאן. עם צ'אד כבר לפני 36 שנה שר הביטחון שרון נסע לשם עם עוזרו. אין שום דבר היסטורי, זה פירורי יחסי ציבור שמפזרים כדי להסתיר את הדעת שהדבר המרכזי להניע תהליך כדי ליצור משקל נגד לבננה השיעית שנמתחת לממש ביחד את המטרה המשותפת לכלוא את איראן בפינה, את זה הממשלה בולמת בתעלולים. היא מחמיצה הזדמנות כבר שלוש שנים. זו החמצה היסטורית, אי אפשר לעושת את זה על ידי התעלמות מאבו מאזן. העם שלהם לא יתן להם לשבת בשקט בכיסאותיהם אם הם יקיימו יחסים עם ישראל והפלסטינים יישארו במצבם הנוכחי". 

ברק התייחס גם לרציחות הנשים האחרונות ואמר כי הוא 'אבו אל בנאת'. "אני מאוד גאה בזה", אמר, "אני פמיניסט באופן מוטה. השערוריה של 200 נשים שנרצחו במשך 10 שנים זה חמור, כמו טרור. צריך לשנות דיסקט במערכות המשפט, אכיפה וחינוך. כשהן מתלוננות במשטרה הם עוברות חוויות לא פשוטות בבתי המשפט. הם עוברות מחדש את החוויה".