מקורבים למפכ"ל המיועד, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, טוענים כי גורמים בסביבתו של ניצב יורם הלוי עומדים מאחורי מסע הכפשות שנועד לטרפד את המינוי. כזכור, אדרי והלוי היו שניים משלושת המועמדים האחרונים למפכ"לות. 


לטענת אנשיו של אדרי, בימים האחרונים פועלים פקודים לשעבר של הלוי בימ"מ ובמשטרה בניסיון לקעקע את אמינותו של המפכ"ל המיועד ולהוכיח כי הוא אינו ראוי לתפקיד: "ישנם כאלה הסבורים שאם המועמדות של צ'יקו תיפסל, השר גלעד ארדן יחליט על ניצב הלוי כמועמד שלו לתפקיד. אנשים יורדים כל כך נמוך, ממש לשפל המדרגה ולא ברור מדוע".

כזכור, שלשום נחשף ב"מעריב" כי נהג מונית שהעיד בעבר בבית המשפט טען בעדותו שאדרי "תפר לו תיק" ופתח נגדו במסע נקמה, אחרי שהנהג העיר לקצין הבכיר על נהיגתו הפרועה. "לשני המועמדים מעלות וחסרונות", אומר אחד ממקורביו של אדרי. "אני לא מבין למה פתאום צצים סיפורים מהאוב כדי להכפיש מחד וכדי להעצים סיכוייו של מועמד אחר מאידך. אני לא רוצה לחשוב על סיטואציה שבה השר ימנה ממלא מקום עד למינוי מפכ"ל קבוע".


קצינה בכירה שפרשה לאחרונה לגמלאות הוסיפה: "אני לא מכירה דם רע בינו לבין יורם, ומעולם לא שמעתי מאדרי מילה רעה על יורם. יכול להיות שההתמודדות ביניהם יצרה מתיחות, אבל לא נראה לי שזה משהו רציני". בתוך כך, קצין בכיר במשטרה דחה את הטענות של מקורבי אדרי. לדבריו, ניצב הלוי כלל אינו מעורב בניסיונות לפגוע במינויו של אדרי למפכ"ל. "כל אחד פועל עצמאית. כל אחד והמניעים שלו. אין לזה קשר לניצב הלוי", אמר.

כזכור, למעריב נודע כי בינתיים עבר בימים האחרונים אדרי את בדיקת הפוליגרף כפי שקבעה ועדת גולדברג, במסגרת הדיון שקיימה בשבוע שעבר, ועל פי הידוע היא אמורה לקבל את תוצאות הבדיקה וממצאיה, אז תתכנס ותקבל את החלטתה בעניינו. מי שליווה את הבדיקה הוא היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט, שמידר מסביבתו את השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואת אנשי משרדו בשל העובדה שאדרי, הוא המועמד מטעמו וגם מכהן כמנכ"ל משרדו. את הבדיקה אגב, מלווים אנשי שב"כ וגורמים בכירים בתחום הביטחון והתוצאות נשמרות בחשאיות רבה.

ברור כי ככל שבדיקת הפוליגרף תעלה תשובה חיובית תקבל וועדת גולדברג, חרף מסע ההשמצות האחרון, לאשר את המינוי וכבר ביום ראשון הקרוב יובא המינוי לאישור הממשלה. הבעיה הגדולה תתחיל באם בדיקת הפוליגרף תכריע את הכף לרעתו של אדרי וועדת גולדברג, תפסול את מועמדותו.



למעריב נודע כי באפשרות שכזאת ולאור העובדה שכבר בראשון הקרוב יוצא רנ"צ אלשיך לחופשת פרישה חודש לפני סיום תפקידו, ייאלץ השר ארדן, להביא לוועדת גולדברג מועמד אחר מבין השניים שנותרו ניצב דוד ביטן או ניצב יורם הלוי. לא מן הנמנע כי השר לביטחון פנים יקח לעצמו פרק זמן למחשבה ועד לקבלת ההחלטה הוא ימנה ממלא מקום לתפקיד המפכ"ל, מעין תסריט חוזר לסיום כהונתו של המפכ"ל לשעבר רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, שאת מקומו מילא עם פרישתו ניצב בדימוס בנצי סאו, לאור כשלים שהתגלו בבחירתו של המועמד גל הירש ועד למינויו של רנ"צ אלשייך.