שנים רבות חלפו מאז שהייתה המבורג עיר נמל קשוחה, עם רובע “שעשועים” שנחשב מתחרה לרובע החלונות האדומים של אמסטרדם. זה המקום שבו הופיעו הביטלס בראשית דרכם והמקום שבו שיחק קווין קיגאן בשנות השיא של קבוצת הכדורגל המקומית. הזמנים השתנו ואיתם גם העיר: לא מעט אטרקציות קולינריות צצו לאורך גדות נהר האלבה, וספינות תיירים - מעצומות ממדים ומפנקות ועד לחיקויים של ספינות נהר בסגנון מיסיסיפי - משייטות להן בין ספינות סוחר.



העיר עצמה, כיאה לעיר שבעברה הייתה טריטוריה דנית, אוסטרית ואפילו רוסית, שמרה על הגוון הקוסמופוליטי שלה: רוב המקומיים ישוחחו עמכם ללא כל קושי באנגלית טובה, וברחבי העיר פזורות מסעדות בסגנונות שונים מהמזרח הרחוק, אגן הים התיכון וכמובן גם מקומם של השניצלים והנקניקיות לא נפקד. בכל זאת, מאז ימי הרייך השלישי, המבורג היא גרמניה.


רובע סנט־פאולי המפורסם עדיין מספק לא מעט אפשרויות של בילוי לילי עם ברים ומופעים מוזיקליים – וגם הברים שבהם נהגו בעבר נשים צעירות לרקוד מעורטלות, קיבלו ברובם גוון יותר קינקי, ויש שיאמרו שאף קברטי־אמנותי. אף על פי שפרנסי העיר נוהגים להציג אותה כ”ברלין החדשה”, הרי שהמרחק מברלין עודנו רב, ולא רק גיאוגרפית: המבורג המודרנית היא עיר של תרבות (נסו את מרכז הקונצרטים המרהיב, שבקומות העליונות שלו שוכן מלון ווסטין. בניין ששוכן על גדות הנהר ועורר סערה ציבורית אחרי שחרג במאות מיליוני יורו מתקציב הקמתו) ושופינג, שאוהבת ללכת לישון מוקדם ולצאת לבלות בעיקר בסופי שבוע.

מי שיחפש כאן תחליף לקרוסלה הצבעונית של ברלין, עלול להתאכזב. לעומת זאת, מי שמבקש לבלות חופשה נעימה בעיר אירופית גדולה (המבורג היא העיר השנייה בגודלה בגרמניה), אך לא סואנת – יוכל ליהנות בה מסוף שבוע נחמד, מתאים מאוד לחופשה זוגית מהסוג הפרקטי.