ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, איסמעיל הנייה, שלח מכתב לעצרת הכללית של האו"ם ובו גינה את מאמציה של ארה"ב להעביר החלטה שתגרום ל"דה לגיטימציה" להתנגדות הפלסטינית. שני בכירים בחמאס העבירו את המכתב למנכ"ל משרד האו"ם ברצועת עזה, בתקווה שיימסר לנשיאת העצרת הכללית, מריה פרננדה אספינוזה. העתקים של המכתב הועברו גם לידי המדינות החברות בעצרת הכללית. 

במכתב, כתב הנייה בין היתר כי "תנועת ההתנגדות האסלאמית, החמאס, עוקבת בזעם ומגנה את המאמצים המתמשכים והאומללים של ארה"ב, לא רק באימוץ הנרטיב הישראלי של הסכסוך, אלא גם במתן כל המשאבים הנדרשים על מנת שהכיבוש הישראלי ימשיך בתוקפנותו נגד עמנו ויגזול מהם את זכויות היסוד שלהם לחירות, עצמאות והגדרה עצמית, המובטחות על ידי כל האמנות והחוקים הבינלאומיים".
הנייה טען כי שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הגישה במכוון הצעה לגנות את "ההתנגדות הפלסטינית ואת זכות העם שלנו להגן על עצמו" דווקא ב-29 לנובמבר, התאריך בו הוחלט באו"ם על תוכנית החלוקה ואשר הנייה כינה כ"יום הסולידריות הבינלאומי עם העם הפלסטיני". הנייה ביקר גם את דבריו של טראמפ לפיהם "החלטות רבות באו"ם מוטות נגד ישראל ואינן מועילות". 

בהמשך המכתב, מוסיף הנייה לתקוף את ארה"ב על "מתן לגיטימציה לכיבוש" ואמר כי הוא סומך על חברי העצרת הכללית של האו"ם "שיסכלו את המאמצים האמריקאים האלו ויתמכו בזכותם של עמים להגן על עצמם".
הנייה גינה את ישראל ואת "התוקפנות הישראלית המתמשכת נגד עמנו", טען כי ישראל אחראית ל"ייהוד העיר ירושלים ושינוי בכוח של הדמוגרפיה בה" ותקף אותה על הפרה של מספר החלטות שהתקבלו באו"ם. "אנו חוזרים ומדגישים את זכות עמנו להגן על עצמו ולהתנגד לכיבוש, בכל האמצעים האפשריים, כולל התנגדות מזוינת, המאושרת על ידי החוק הבינלאומי", כתב הנייה במכתבו. 
בסיום, קרא הנייה לקהילה הבינלאומית "לפעול בכל האמצעים האפשריים והלגיטימיים על מנת לשים קץ לכיבוש התנעב הזה ולעזור לעמנו להגיע אל החופש והעצמאות. יש לעבוד קשה, באופן מידי, על מנת לשים קץ לטרגדיה של הפלסטינים ברצועת עזה, אשר סובלים ממצור במשך 12 שנים, שגרם לצרות רבות עבור שני מיליון האנשים החיים באזור הקטן הזה".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה למכתב של הנייה כי "חמאס מדבר על החוק הבינלאומי בזמן שהוא יורה רקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית, מחזיק בגופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז״ל ובאזרחי ישראל ומשתמש בתושביו כמגנים אנושיים. ארגון טרור שפונה לסיוע מהאו״ם זה כמו רוצח סדרתי שמבקש סיוע משטרתי. ישראל וארה"ב תמשכנה לגייס את מדינות העולם לחזית אחת נגד הטרור שהוא מפיץ בשליחות איראן".