בישיבת מועצת העיר בני ברק שתתקיים הערב (חמישי) צפוי להעלות ראש העיר, אברהם רובינשטיין הצעה לאישור מינויו של מר שמואל ליטוב לתפקיד מנכ"ל העירייה. ליטוב נחשב במסדרונות הפוליטיים למקורבם של ח"כ משה גפני ושר הפנים אריה דרעי, שנציגו אף השתתף בהצבעה של ועדת המכרזים של העירייה שאישרה להביא לאישור מועצת העירייה את מועמדותו של ליטוב.



אולם מבדיקת "מעריב" עולה, כי המועמד שראש העיר מבקש למנות לתפקיד הבכיר של מנכ"ל העירייה, אינו כשיר להיבחר לתפקיד היות והוא אינו עומד בתנאי הסף המחייבים שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הפנים בראשו עומד דרעי. על פי חוזר המנכ"ל, אחד מתנאי הסף לתפקיד מנכ"ל עירייה הוא ניסיון ניהולי של צוות עובדים בהיקף משמעותי המונה 10 עובדים לפחות, זאת למשך תקופה של 6 שנים לפחות.



לפי בדיקת מעריב עולה כי ליטוב, שמכהן בשנתיים האחרונות בתפקיד מנהל אגף בכיר במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והובא לתפקיד בתקופת השר דרעי, מנהל אגף שמונה בסך הכל 6 עובדים באופן ישיר ועוד שני עובדים באופן עקיף.



בטרם נכנס לתפקידו במשרד הפריפריה שימש ליטוב במשך מספר שנים כיועץ ליו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני. גם בתפקיד זה עולה כי ליטוב לא קיבל את הניסיון הניהולי הנדרש לתפקיד, שכן בכל צוותו של ח"כ גפני פועלים ארבעה עוזרים בלבד.



שמואל ליטוב. צילום: באדיבות אתר "בחדרי חרדים"
שמואל ליטוב. צילום: באדיבות אתר "בחדרי חרדים"



בנוסף לבעיית אי העמידה בניסיון הניהולי עולה גם ספק האם התפקידים שאותם מילא מר ליטוב עד כה מאפשרים לו אף לעמוד בתנאי הסף לניסיון תעסוקתי שנדרש, העומד על 9 שנים לפחות. במשרד הפנים אישרו כי חוזר המנכ"ל המדובר מחייב את כל העיריות ועל העיריות לנהוג בהתאם לתנאי הסף שנקבעו בו.



יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם "הליכוד", ציין בשיחה עם מעריב בכוונתו להתנגד הערב בישיבת המועצה למינוי המדובר. "הנחיתו עלינו את המינוי שלו, אין לי מושג לי מיהו ומה הניסיון שלו, ההצבעה אמורה להתקיים היום, אך לא קיבלנו שום פרטים על המועמד, לא קיבלנו פרטים על האישור של ועדת המרכזים. אין לי כל יכולת לדעת אם הוא עומד בתנאי הסף. וכעת שמעתי שיש כוונה לסגור את ישיבת המועצה לציבור הרחב. לא רק שאתנגד אלא אבהיר לחברי המועצה שמדובר בהליך לא חוקי".



שמואל ליטוב מסר בתגובה לכתבה כי "המינוי נבדק משפטית, יש חלקים בקורות החיים שהושמטו כדי ליצור עניין חדשותי כביכול", אולם בחר שלא להתייחס לגופו של עניין.