הדרך לכס השוטר מספר 1 סלולה: המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שנערכה לו. התוצאה אמורה להביא לאישור המינוי על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שמכונסת כעת. במידה והמינוי יאושר על ידי הוועדה, הוא צפוי להגיע לאישור הממשלה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון



בשבוע שעבר קבעה הוועדה כי על אדרי לעבור את הבדיקה בטרם תדון במועמדותו. "הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו. הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון", אמרו בוועדה.



עוד הוסיפו: "הוועדה סבורה שכדי להגיע למסקנה שאכן מטרה זו הושגה במלואה, על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי, כנהוג במשטרת ישראל. בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל. הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף".



כזכור, לפני כחודש שבועות אישר מנדלבליט, לשר ארדן להמשיך בהליך המינוי וזאת אחרי שעלו טענות לגבי שניים משלושת המועמדים שעלו לשלב המינויים הסופי וביניהם גם ניצב בדימוס אדרי.
טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פנים.

אדרי, בן 51, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב ומתגורר בכפר אורנים. הוא שרת במשטרה מאז שנת 1990. לאחר שחרורו מצה"ל, כסגן מפקד סיירת גולני, התגייס למשטרה ושירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח ובהם: מפקד תחנת טייבה, מפקד תחנת כפר סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל אביב. בשנה האחרונה מכהן אדרי כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על גופיו השונים.