ילד בן 10 מאושפז בבית החולים שניידר לילדים במצב קשה בשל מחלת החצבת. הילד, שמשפחתו מתגוררת בעמנואל שבשומרון, סובל מדלקת קרום המוח כתוצאה של סיבוך למחלה. הוא הגיע לבית החולים ביום שלישי האחרון לבית החולים הוא הגיע ביום שלישי האחרון ושם מאושפז כעת בתנאי בידוד. בשניידר דיווחו היום (חמישי) כי הילד לא חוסן מפני המחלה, וכי הגיע ממצב של בריאות מלאה לסכנת חיים בגלל המחלה.



עד כה, לפי נתוני משרד הבריאות הנכונים לאתמול מאז תחילת השנה אובחנו 2,217 מקרי חצבת. מבחינת ערים ויישובים, ירושלים ממשיכה להוביל עם יותר ממחצית המקרים, כאשר כ-600 מהם אובחנו בחודש האחרון. קבוצת הגיל הבולטת ביותר היא ילדים ובני נוער עד גיל 19 – 1,771 מקרים. ביניהם, בולטת במיוחד קבוצת הגיל של בני חצי שנה עד שנה, עם קרוב ל-300 מקרי הידבקות.
 
על אף שריבוי המקרים מקשה לומר שהמגפה בנסיגה, ניתן להתעודד לפחות מכך שלפי נתוני משרד הבריאות, לסיכום התחלואה בחודש נובמבר, עולה שלראשונה בחודש זה אובחנו במחלה פחות מאשר בחודש הקודם לו: אם מאז תחילת השנה נצפתה עלייה עקבית, משבעה מקרים בחודש מרץ, ועד 952 מקרים בחודש אוקטובר, חודש נובמבר מסתכם ב-610 מקרים של אבחון חצבת, כשכאמור מרביתם בירושלים. יחד עם זאת, מדובר במספר כפול מזה שבחודש ספטמבר.


בתחילת השבוע דווח על תינוק בן שלושה שבועות שאושפז בסוף השבוע שעבר לאחר חלה בחצבת - החולה הצעיר ביותר בישראל שחלה במחלה. מהמרכז הרפואי "מעייני הישועה" נמסר כי התינוק נדבק מאמו שחלתה בחצבת כאשר הוא היה בן שבוע. האם שלא חוסנה בעבר נדבקה ככל הנראה מבן משפחה.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים ב"מעייני הישועה" ומומחה למחלות זיהומיות, אמר כי "חצבת בגיל כה רך היא נדירה וקיימים דיווחים מעטים בלבד בספרות על תחלואה בגיל הזה מאחר ומרבית התינוקות בגיל הזה מוגנים בשל העברת הנוגדנים מהאם לקראת הלידה ובדרך כלל גם אינם חשופים למקרי חצבת בסביבה".