בעקבות האירועים האחרונים בהם עוד ועוד אנשים נדבקים בחצבת באוטובוסים, בטיסות, ואפילו בגני הילדים, עולה הדיון המחודש סביב החיסונים נגד המחלה הקשה. ענת דוידוב אירחה היום (חמישי) את קלוד בוכבינדר, שאחותה נדבקה במחלה הקשה בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM. בעקבות הידבקותה של בוכבינדר בשנות ה-50, אחותה נותרה נכה.



 


בוכבינדר סיפרה על מקרה ההידבקות ואמרה כי "בשנת 1953 אחותי הייתה בת 11 חודשים ואני בת חמש. חזרתי מהגן ונדבקתי, כמו רוב הילדים. אחותי נדבקה ממני, אך לא בחצבת רגילה. היה לה חום גבוה ודלקת קרום המוח. לאט לאט החלו סימפטומים של פיגור שכלי ועד היום היא נכה 100%, הכל כתוצאה מהידבקות בגן כי לא היה חיסון. זו חוויה לא פשוטה".

דוידוב שאלה את בוכבינדר מה היא ממליצה למאזינים לעשות, וזו השיבה כי "אנחנו במאה ה-21. יש לחסן נגד חצבת. קיים חיסון שאינו פוגע בשום דבר אחר ויכול רק לעשות טוב ולמנוע את המחלה הזו. חצבת היא מחלה קטלנית ולא מחלה רגילה כמו שעלת או אבעבועות רוח. אפשר גם למות ממנה וגם להישאר נכים. כמו שאתם מחסנים את הכלב, תחסנו גם את הילדים".

כזכור, היום אושפז בבית החולים שניידר ילד כבן 10 מאזור השומרון, לאחר שלקה במחלה הקשה. זאת לאחר שפעוט כבן שלושה שבועות נדבק גם הוא השבוע במחלה. על פי נתוני משרד הבריאות מאז תחילת השנה אובחנו 2,217 מקרי חצבת.