בכירי המשטרה, צה"ל ומערכת המשפט הגיעו הערב (חמישי) להיפרד ממפכ"ל המשטרה היוצא, רוני אלשיך, באירוע שנערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס בדבריו לעיכוב הבלתי צפוי בהחלטת ועדת גולדברג ביחס למינוי משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל הבא, ואמר כי הוא "מקווה שמועמדותו תאושר במהרה".



מלבד זאת, הוא תקף את המשטרה בעקבות גל ההכפשות נגד אדרי, כשאמר: "צר לי שקצין מוערך כמו אדרי עובר מסע הכפשה. כנראה שאת התרבות הרעה הזו עדיין לא עקרו ממשטרת ישראל, ואני מקווה שוועדת גולדברג תאשר את מועמדותו של צ'יקו במהרה. המשטרה היא החלק הארי במארג ביטחון הפנים של ישראל, והשוטר מספר אחת הוא הכוח המניע. המשטרה נפרדת הערב מרוני, האיש הפרטי, ומרוני המפקח הכללי של המשטרה, לאחר קדנציה עתירת עשייה". 


על המפכ"ל אלשיך, אמר: "יחסי גומלין מורכבים מתקיימים בין המשטרה לדרג המדיני. בתוך מורכבות היחסים הזו לא תמיד ראינו את הדברים עין בעין והיו בינינו גם מחלוקות. אבל במעמד הזה אני רוצה להדגיש את המשותף והמחבר. את העשייה הרבה למען ביטחון המדינה, ואת העבודה שגם כשהיו בינינו מחלוקות בלטו העוצמות והמחויבות שלך למשימה המאתגרת".

אלשיך: "יש לא מעט בעלי עניין שלא מעוניינים במשטרה חזקה"

"אני משוכנע כי העברת הלפיד למחליפך תתבצע בחרדת קודש ואני בטוח שתמשיך ותפעל להצלחת הארגון בכל תפקיד אחר גם בעתיד. אני סמוך ובטוח שניצב בדימוס משה אדרי הוא הבן אדם הראוי להוביל בשנים הבאות את משטרת ישראל".
 
אלשיך וניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך וניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מוקדם יותר, כשאלשיך נשאל על ידי עיתונאים מדוע מתעכב האישור של אדרי, אמר אלשיך: "אני מתפלל שזה ייגמר מהר ככל שניתן, אעזור למי שייבחר". מלבד זאת, הוא טען כי אין לו פרטים על הסיבה לעיכוב ההחלטה ביחס לאדרי, וכי הוא לא חושב שזה קשור לעדותו. כשנשאל על עתידו, אמר כי הוא לא מתכוון ללכת לפוליטיקה.



המפכ"ל אלשיך הודה לנואמים, ושאמר בפתח דבריו כי "באתי כשליח ואני גאה להיתפס ככזה". מלבד זאת, הוא הכריז כי "משטרת ישראל זינקה השנה באמון הציבור היהודי מ-42% ל-52%", וחתם את דבריו עם עקיצה למקבלי ההחלטות, כשאמר: "יש מי שערכים מאיימים עליהם ויש לא מעט בעלי עניין שלא מעוניינים במשטרה חזקה". 



"הרוח במנוע שהניע את המערכת המשפטית"



פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר עליו כי הוא "ניחן ביכולתו להטביע סימן וחותם, שלהערכתי ייזכרו עוד שנים רבות בדברי ימי המשטרה, וביכולתו לשנות את זרמי החשיבה".
 
את דבריו סיים באומרו כי "בשמי ובשם פרקליטות המדינה כולה אני מבקש להודות לך על שנים ארוכות של ידידות ועבודה משותפת, הן בעבודתך בשב"כ והן בשלוש השנים האחרונות, ובעיקר אני רוצה להודות לך כאזרח על התרומה העצומה בעיניי שתרמת בתחומים שונים, תחומים שחלקם היו בגדר חלום. אין לי ספק שתמשיך לתרום למגזר הציבורי עוד שנים רבות". 
 
הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר: "בשלוש השנים האחרונות אותן תכונות שראיתי בך לפני 34 שנים, המתבססות על יכולת גבוהה מאוד, שיתוף פעולה ומינימום אגו, אפיינו אותך מאוד גם בתפקיד הזה. אני רוצה להצדיע לך פעם נוספת על הגישה הממלכתית שמחפשת את טובת המדינה". 
 
"בתקופת כהונתו של רוני ישראל נאלצה להתמודד עם גל טרור, ועשתה זו בנחישות", הוסיף היועמ"ש. "רוני אתה הדלקת עבורנו את הנרות של משטרת ישראל, אתה היית הרוח במנוע שהניע את המערכת המשפטית. עשית זאת עד שהשלהבת עולה מאליה. אני מודה לך מאוד על שירות נפלא למדינת ישראל". 

עיכוב בלתי צפוי בדיון על מינוי אדרי למפכ"ל



ישיבתה של הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בה היו חבריה אמורים לאשר את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הודיעה הערב (חמישי) באופן בלתי צפוי כי תמשיך את ההתייעצויות בנושא לתוך הלילה. זאת, לאחר שאדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שנערכה לו.



התוצאה החיובית של בדיקת הפוליגרף של אדרי, כאמור, אמורה להביא לאישור המינוי על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שמכונסת כעת. אם למרות הדחייה הבלתי מוסברת, הוועדה אכן תאשר את מועמדותו, הוא ייכנס לתקופת החפיפה מיד לאחר אישורו בישיבת הממשלה שתתכנס ביום ראשון הקרוב. 


כזכור, לפני כחודש שבועות אישר מנדלבליט, לשר ארדן להמשיך בהליך המינוי וזאת אחרי שעלו טענות לגבי שניים משלושת המועמדים שעלו לשלב המינויים הסופי וביניהם גם ניצב בדימוס אדרי.טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. 

נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פנים.

אדרי, בן 51, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב ומתגורר בכפר אורנים. הוא שרת במשטרה מאז שנת 1990. לאחר שחרורו מצה"ל, כסגן מפקד סיירת גולני, התגייס למשטרה ושירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח ובהם: מפקד תחנת טייבה, מפקד תחנת כפר סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל אביב. בשנה האחרונה מכהן אדרי כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על גופיו השונים.