העיתונאי גיא פלג התייחס הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעלב-103FM להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את צוות ההגנה שלו, רגע לפני המלצות המשטרה בתיק 4,000 (פרשת בזק-וואלה).  



"צריך לומר את האמת - ראש הממשלה היה כלוא מבחינת הייצוג המשפטי שלו", אמר פלג בפתח דבריו, והסביר: "אני חלילה לא רוצה לפגוע בכבודו של מת, אבל נראה לי שכל בר דעת מבין שאדם שהתמודד עם מחלה סופנית במשך שנים - כושר העבודה שלו הלך ופחת. ועם כל הסופרלטיבים שנתנו - ובצדק, לד"ר יעקב וינרוט ז"ל, היה ברור שראש הממשלה צריך ראש צוות הגנה חדש, כזה שיוכל ללוות אותו במאבק המשפטי שלו".


לדבריו, לרה"מ צפוי מאבק משפטי ארוך מאוד: "בין אם יחליטו להזמין אותו לשימוע או בין אם יחליטו להגיש נגדו כתב אישום. בין אם יואשם בשוחד או במרמה והפרת אמונים - ראש הממשלה הולך למאבק שיימשך שנים, ולכן קיבל החלטה לתת את המפתחות לשחקני חיזוק חדשים - עו"ד נבות תל צור ופרופ' עודד מודריק".
כשנשאל איזה תיק מבין התיקים נחשב להכי משמעותי, אמר פלג כי "כל התיקים הם תיקים משמעותיים. בשניים מתוך שלושת התיקים כבר יש המלצות משטרה חד משמעיות. המשטרה המליצה להעמיד את נתניהו לדין בגין שוחד גם בתיק 1,000 וגם בתיק 2,000".

"עם זאת", הוסיף כתב המשפט, "מלכתחילה היה ברור שהתיק החזק ביותר לדעתם של גורמי האכיפה הוא תיק 4,000 -  תיק בזק-אלוביץ'. בתיק הזה יש שני עדי מדינה שהם ניר חפץ ושלמה (מומו) פילבר, וגם יש את העד המשמעותי אילן ישועה שסיפק עדות דרמטית והקלטות, והרי היועץ המשפטי אמר שההחלטה לעבור לחקירה באזהרה בתיק הזה הגיעה אחרי שנחשפו ההקלטות של אילן ישועה, שהקליט בין היתר את שאול אלוביץ'. ובכל זאת אני לא רואה מצב שיחליטו לסגור את התיקים האחרים".
"קראתי הבוקר את הפרשנות של גידי וייץ ורויטל חובל", סיפר פלג. "הם טוענים בתוקף שהעובדה שהיועץ המשפטי עיבה את צוות הפרקליטים בתיק ומינה צוות חדש, מעידה על כך שקצב קבלת ההחלטות יואץ או שמא מעידה על נסיגה מכתב אישום חמור לכתב אישום מינורי. במשרד המשפטים לעומתם דוחים את הפרשנות הזאת ואומרים הפוך - מעבים את צוות היועצים כדי להיטיב את העבודה וכדי לזרז את קבלת ההחלטות. בסופו של יום נוכל לנתח ביתר קלות את פעילותו של היועץ המשפטי".