מסתמן שבשלב כלשהו באבולוציה של סוזוקי הוחלט שאופנועי הליטר יישארו מחוץ למשחק. למען האמת, השוק הישראלי משתלב באופן טבעי באסטרטגיה הזו עם מגבלות הרישיון המיותרות שיש על הדו גלגלי.



בשנים האחרונות השוק הישראלי אוהב את האופנוע שלו זול ומצויד במינימום פלסטיקים. מה שאינו נחוץ נשאר בחוץ, ולכן שוק הנייקדים כל כך קסם לו. עם זאת, החיסרון הבולט ביותר של הנייקד הוא הרכיבה העירומה ללא מגיני רוח. האנלוגיה הזו מובילה למסקנה שאם כבר בחרנו בנייקד, אין טעם לחפש משהו מעבר ל־800 סמ"ק.
 
סוזוקי GSXS 1000 הוא עוף מוזר בקרב אופנועי הליטר. מצד אחד יש לו מראה עצבני של שומר ברים קשוח עם חבילת הקעקועים והמבט הפלילי, אך מצד שני חסר לו משהו. הוא רגוע, יותר מדי רגוע, גם כשמבטלים לו את מערכת בקרת האחיזה (TCS). הוא יודע לכעוס אבל בלי לצעוק, להרביץ אבל לא להכאיב, לבעוט בכדור אבל לא מספיק חזק - וזה די מאכזב לכלי שעולה 90,000 שקל.
 

סוזוקי ציידה את החייל שלה עם מנוע ישן ורדום שהגיע מהדגם הקודם שלה (שנתון 2005), מערכת ABS ו־TCS וזהו. אין תוספות יצרן מיוחדות כמו קוויק שיפטר, מערכות החלקה המתחשבות בהטיית האופנוע או מתלים המייחדים את הכלי. 
 
על פניו הוא פשוט עוד אופנוע, אבל הבעיה היא שהוא לא. מנח הישיבה השקוע שלו לצד טנק דלק גבוה מאפשר לרוכב לשייט בנינוחות וביציבות ל־180 קמ"ש וצפונה, תוך אובדן זיכרון זמני לעובדה שהכלי הוא בכלל נייקד.
 
ה־GSXS לא מתאים למישהו שמרגיש שהוא על מסלול המרוצים של המוטו GP, אלא מכוון יותר לשוק של 50+, שמעדיפים להחזיק אופנוע ליטר כרכב שני שלא יעשה שטיקים וטריקים. אם היה אפשר, רוכבים צעירים היו צריכים להתחיל בכלי הזה לפני שהם עולים על כלים אחרים, כמו הדיוק 790 של KTM. 
 
קצת נתונים: ה־GSXS מצויד במנוע ליטר 4 פעימות עם הזרקת דלק, המפיק 150 כוחות סוס, עם צריכה ממוצעת של 19 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן. יש לכלי מערכת Slipper Clutch, שמונעת נעילה של הגלגל האחורי בזמן הורדת ההילוכים, מערכת בקרת אחיזה עם שלושה מצבים שונים, כולל אפשרות לנתק אותה על ידי הרוכב, ומערכת הנעה קלה Easy Start לצד מערכת ABS קבועה ולא מתנתקת. 
 
הכלי שוקל 209 ק"ג, ונפח מכל הדלק שלו הוא 17 ליטר. הצליל שלו מדהים, וגם הצורה. ההילוכים יכולים להיגרר ל־12,000 סל"ד, והכוח ימשיך לעלות בהדרגה ומנגד אפשר לרדת לסל"ד נמוך בהילוך גבוה, בלי לנטרל את הכלי.

יתרונות: תנוחת רכיבה קרבית, עיצוב
חסרונות: חוסר בביצועים, מחסור במערכות
שורה תחתונה: כלי בעל פוטנציאל רב שאינו ממומש. מצריך הרבה מאוד השקעה כספית, שהופכת את העסקה לבלתי משתלמת.