מנהיגים רבים ברחבי העולם התאבלו וספדו לנשיא האמריקאי לשעבר, ג'ורג' בוש האב, שהלך לעולמו הבוקר (שבת) לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי, והוא בן 94. בין המספידים, נשיאים אמריקאים לשעבר משני קצוות הקשת הפוליטית, ראשי מדינות ובכירים נוספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לנשיא המנוח פטריוט אמריקני דגול, ואמר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של ג'ורג' הרברט ווקר בוש".



"מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי. העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד", הוסיף ראש הממשלה.



נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסר הצהרה: "מלניה ואני מתאבלים עם האומה על לכתו של בוש האב, שמת הלילה. דרך האותנטיות שלו, שנינותו ומחוייבתו הבלתי מתפשרת לאמונה, משפחת ומדינה, הנשיא בוש היווה השראה לדורות של אמריקנים שיהיו, במילותיו, 'אלף נקודות של אור', המראים את הגדולה, התקווה וההזדמנות שאמריקה מהווה לעולם".



הנשיא לשעבר, ברק אובמה, ספד לו: "אמריקה איבדה פטריוט ומשרת ציבור צנוע. לבנו כבד, אך אנו מכירים תודה. מחשבותינו נמצאות עם משפחת בוש ועם כל אלה שקיבלו השראה ממנו ומרעייתו ברברה". 


נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ספד לו, ואמר כי הוא "חי חיים ארוכים של שירות, אהבה וחברות". קלינטון, שהביס את בוש בבחירות לנשיאות ב-1992, הוסיף כי הוא אסיר תודה על החברות שנוצרה ביניהם, וכי הוא "נדהם תמיד מההגינות האמיתית של בוש וממסירותו למשפחתו".
ביל קלינטון. צילום: רויטרס
ביל קלינטון. צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בחשבונו בטוויטר: "בשם העם הצרפתי אני שולח תנחומים לאומה האמריקאית. הנשיא בוש היה מנהיג עולמי ותומך נלהב בברית עם אירופה. אהבתנו למשפחתו ולאהוביו".



מנהיגה של ברית המועצות לשעבר, מיכאל גורבצ'וב, ששיתף פעולה עם בוש כדי לשים קץ למלחמה הקרה מסר כי "רעייתי ואני מעריכים עמוקות את החביבות והפשטות של ג'ורג וברברה בוש ומוסרים את תנחומנו למשפחותיהם וחבריהם".



עוד מגיבים - המנהיג הרוחני הדלאי למה אמר כי הוא הרגיש את דאגתו האמיתית של השיא לשעבר לבני העם הטיבטי והוסיף כי "אין דבר שיוכל להחליף אובדן של אבא, אבל נוכל לשמוח מאחר וחייו של בוש היו ארוכים, משמעותיים ומוקדשים לשירות הציבורי".



אמיר כוויית, סבאח אל-אחמד אל-ג'אבר א-סבאח, שמדינתו ניהלה קשרים עם הנשיא בוש לאחר שעיראק פלשה אל שטחה בשנת 1990, שלח מילות תנחומים למשפחתו של בוש ולארה"ב ואמר כי בוש רצה "ליצור סדר בינלאומי חדש המבוסס על צדק ושוויון בין העמים", והוסיף כי הוא "תמיד הוא יישאר בזיכרון העם הכווייתי".