גילוי אנטישמי נוסף בהונגריה, הפעם נגד נשיא הקהילה היהודית אנדרס הייסלר. תמונה המציגה את ראש הקהילה, בעודו לבוש חליפה על רקע שטרות של המטבע המקומי, פורינט, פורסמה במגזין ההונגרי "פיג'יילו" (בהונגרית: "אזהרה"). התמונה מעלה אסוציאציות לתמונות בעלות אופי אנטישמי מתקופת מלחמת העולם השנייה, ותומכת במסר שהיהודים שולטים בכלכלה.

בעקבות כך, לשכת ראש הממשלה שלחה הערב (שבת) את היועץ המדיני לראש הממשלה, ראובן עזר, לשוחח עם שגריר הונגריה בישראל. בשיחתם, גינה עזר את אופן פרסום תמונתו של נשיא קהילת יהודי הונגריה במגזין המדובר, ודרש שממשלת הונגריה תוקיע כל גוון אנטישמי במחלוקות הפנימיות שבה. שגריר ישראל בבודפשט, יוסי עמרני, יצר קשר עם הייסלר והביע זעזוע מהגילוי האנטישמי ואמר כי "המגזין לא השמיט אף רמיזה מטרידה אפשרית - זה ביזיון".



האנטישמיות באירופה מייצרת כותרות לא מעט בשנים האחרונות. למשל, המקרה של אספורטס חנני, שלא הצליחה למצוא ייצוג משפטי בצרפת בגלל היותה יהודיה. כזכור, סקר בצרפת מראה ש-53% מהאזרחים הצרפתים מאמינים שהציונות היא קונספירציה יהודית.









על פי סקר שערכה רשת CNN לאחרונה בנוגע לתופעה האנטישמיות באירופה, רק בודדים הסכימו להודות כי הם מחזיקים בדעות שליליות כלפי יהודים, רק בפולין ובהונגריה כמות המשיבים לחיוב עברה את רף 10 האחוזים. עם זאת, רבע מההונגרים האמינו שיש מעל ל-20% יהודים בעולם, מספר הגבוה פי 100 מהמספר האמיתי. כ-40% מהנשאלים בכלל המדינות האמינו שבמדינותיהם יש בין שלושה ל-10 אחוז יהודים, כאשר למעט ישראל, אין מדינה בעולם בו אחוז היהודים עובר את שני האחוזים.