מותו של ג'ורג' בוש האב הזכיר לאמריקאים מהו המסלול הראוי שצריך לעבור בדרך לבית הלבן - קריירה ציבורית ארוכה ומצוינת. הם נחשפו למציאות. קו הייצור שהניב פעם נשיאים כמו בוש האב נסגר. אמריקה כבר לא מייצרת מנהיגים מהסוג שלו. האמריקאים כבר שכחו כי נשיא צריך לעבור תחנות בשירות ציבורי, לצבור ניסיון, לרכוש ידע ולדעת להתהלך עם סביבתו בנימוס ובהתחשבות.
 
כשהחליט להתמודד לכהונת הנשיא, בוש האב היה טייס קרב, גיבור מלחמת העולם השנייה, חבר קונגרס, שגריר ארה"ב באו"ם, שגריר בסין, ראש ה־CIA וסגן נשיא.
 
בוש האב היה גם דוגמה לאורח חיים צנוע ולחיי משפחה מופתיים. הוא היה נשוי לאשתו ברברה, שנפטרה מוקדם יותר השנה, למעלה מ־70 שנה.

האמריקאים ייזכרו עכשיו שהיה נשיא שלא רק תקף בטוויטר ראשי מדינות תומכות טרור, אלא יזם והקים קואליציית מדינות נגד שליט עיראק סדאם חוסיין, לאחר שהאחרון פלש לכווית, ובהסכמת האו"ם ניהל את מלחמת המפרץ הראשונה.

בוש ושמיר. היחסים עלו על שרטון. צילום: יעקב סער, לע״מ

 
ביחסיו עם ישראל, תיזכר במיוחד המריבה שלו עם ראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז"ל. בוש ביקש ערבויות לכך שהסיוע הכספי ששמיר ביקש מארה"ב לא יופנה לבניית התנחלויות. שמיר סירב - ולא קיבל את הערבויות. בוש האב היה נשיא טוב לארה"ב. אם לחזור לעקרונות של פעם, נשיא טוב לאמריקה הוא נשיא טוב לישראל. גם עקרון זה עובר באחרונה זעזוע.