ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) להמלצות המשטרה להעמיד אותו ואת רעייתו שרה לדין בתיק 4000, ואמר כי "המלצות המשטרה לגבי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה - שלא היה כלום כי אין כלום".



המשטרה קבעה כי מערכת היחסים בין ראש הממשלה ומקורביו למר שאול אלוביץ' הייתה מערכת יחסים שוחדית. מממצאי החקירה עולה, כי בין השנים 2012 - 2017 ראש הממשלה ומקורביו התערבו באופן בוטה ומתמשך ולעתים אף יום יומי בתכנים שפורסמו ע"י אתר החדשות "וואלה", וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר (עורכים וכתבים) וזאת תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ'.

התערבות ראש הממשלה ומקורביו בתכנים ובמינויי נושאי משרה באתר "וואלה" נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו, וזאת באמצעות פרסום כתבות ותמונות מחמיאות, הסרת תכנים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו וכדומה. עוד עלה מן הממצאים, כי בני הזוג אלוביץ' השפיעו על הפרסומים באתר "וואלה", וזאת בעד החלטותיו הרגולטוריות של רה"מ לטובת שאול אלוביץ' וקבוצת בזק, ומתוך רצון להמשיך ולקדם את האינטרסים העסקיים של קבוצת בזק בכלל, ובעל השליטה בה בפרט.


עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ׳, החשוד במתן שוחד, מסר: ״מזה זמן רב שהמשטרה בהדלפותיה הכינה אותנו להמלצה זו. מדובר באטריות מחוממות ואין חדש תחת השמש. מקווים שעכשיו יתפנו אנשי המשפט לבחון את הראיות בכלים משפטיים ומקצועיים כשהם מנסים לעמוד במשימה הלא פשוטה לנתק את עצמם מהלחצים העצומים שמופעלים עליהם ואשר ליוו חקירה זו מראשיתה וזיהמו אותה. מר אלוביץ׳ עומד על טענתו שהוא לא עבר כל עבירה״. 
 
עו״ד מיכל רוזן-עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ׳, החשודה גם היא במתן שוחד, מסרה, כי "המלצות המשטרה היום הן חלק מהמגמתיות שבחקירתה ומעצרה של גב׳ אלוביץ׳ מלכתחילה. אנו תקווה שאנשי הפרקליטות יוכלו להשתחרר ממגמתיות זו ויבחנו את הראיות. אין לנו ספק שבחינה כזו מלמדת שגב׳ אלוביץ לא עברה עבירה".

בליכוד מגנים על נתניהו, באופוזיציה קוראים להתפטרותו

בינתיים, במערכת הפוליטית הרוחות סוערות בעקבות ההמלצות. בעוד בליכוד מביעים תמיכה בראש הממשלה, באופוזיציה תוקפים אותו וקוראים לו להתפטר. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ פנה לראש הממשלה, בישיבת שרי הליכוד ואמר על דעת השרים כי הוא מחזק את ראש הממשלה. רה״מ נתניהו השיב: "תודה רבה לכם, אבל אתם כנראה לוקחים את זה יותר ברצינות ממני".

השרה גמליאל אמרה כי "אני מכירה את רה"מ 20 שנה. הוא לא מושחת ותמיד פועל משיקולים עניינים כשטובת המדינה היא הדבר היחיד שמנחה אותו. המשטרה שוברת פה שיאים בהמלצתה להעמיד לדין על החלטה שקיבל בהמלצת הדרג המקצועי. בטוחה שהיועמ"ש לא יקבל את זה. הציבור חכם ומבין את זה ובבחירות הקרובות נראה ליכוד חזק מאי פעם".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי "מדובר במתנת פרידה של רוני אלשייך שלא הפסיק לרדוף את משפחת נתניהו בשנים האחרונות ולצערנו כך הוא ייזכר. אני פשוט לא מצליח להבין איך המשטרה מדברת על שוחד, יש פוליטיקאי במדינה שלא דיבר עם גופי התקשורת בנוגע לסיקור שלו? אין לי ספק שהיועץ המשפטי לממשלה לא יאשים את נתניהו בעבירות שוחד".

גם ראש עיריית ירושלים היוצא, ניר ברקת, שמתכוון להתמודד לרשימת הליכוד בכנסת הקרובה, הביע תמיכה בבני הזוג נתניהו: "תומך בראש הממשלה וברעייתו. אני מאמין לו ויודע שימשיך ויעשה את מה שנכון לעם ישראל", כתב ברקת בטוויטר. 
כאמור, באופוזיציה כבר מצחצחים חרבות בעקבות ההתפתחות האחרונה. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי "ראש ממשלה עם כל כך הרבה פרשיות שחיתות סביבו לא יכול להמשיך בתפקידו ועליו להתפטר. אדם שמונע על ידי אובססיה חולנית על מה יגידו עליו בתקשורת לא יכול להנהיג את מדינת ישראל. וכל יום נוסף בתפקידו הוא נזק לאזרחי ישראל".

ראש האופוזיציה ציפי לבני, אמרה כי "נתניהו חייב ללכת לפני שיהרוס את גורמי אכיפת החוק כדי להציל את עורו. לעם ישראל מגיעה מנהיגות נקייה. הכרעה בבחירות עכשיו". 

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ: "העבירות שבגינן ממליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו הן מהחמורות והמשחיתות בספר החוקים, ומבוססות על מסכת ראיות נרחבת ויסודית שגובשה בידי גופי החקירה המיומנים ביותר.  על נתניהו לעשות לאלתר מה שהמליץ הוא עצמו לאולמרט לעשות: להתפטר, לטובת המדינה. רוב העבריינים משתלחים במשטרה ומתכחשים לאשמתם, אך כשראש הממשלה עושה זאת מדובר במצב המסכן את כל גופי החקירה והשפיטה ומנתץ את שלטון החוק. אל ליועמ"ש לשתף פעולה עם מצב מסוכן זה, באמצעות השהיה מכוונת של קבלת החלטות".
יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה כי "תיק השוחד החמור ביותר עד כה לא משאיר מקום לספק: ראש ממשלה שחשוד בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים הישראלי לאיש ציבור לא יכול לכהן בתפקידו ולו עוד דקה אחת. לראש הממשלה אין מנדט מוסרי וציבורי לשבת בכיסאו ועליו להתפטר היום. על ישראל ללכת לבחירות".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון אמר: "נתניהו, זמנך עבר, תניח את המפתחות על השולחן ונקה את שמך. ישראל חייבת לצאת לבחירות, לא במאי ולא בנובמבר, באופן מיידי. סיעת המחנה הציוני דורשת מראש הממשלה ששקוע עד צוואר, להתפטר לטובת אזרחי ישראל".

ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני אמרה כי "שר הביטחון נתניהו ושר החוץ נתניהו היו נאלצים להתפטר מרגע שיוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. אם לא היו מתפטרים, ראש הממשלה נתניהו היה מחויב לפטר אותם על פי חוק. ראש הממשלה חשוד בפלילים, נושא באופן כמעט חסר תקדים בשני תיקים בכירים בממשלה - כשהוא חשוד על תפקודו כשר התקשורת בזמן שהיה ראש ממשלה - ועדיין לא עוברת בראשו המחשבה להתפטר. אם נגד דרעי יוגש כתב אישום, ראש הממשלה מחויב לפטרו. אם נגד שר החוץ, הביטחון, וראש הממשלה יוגש כתב אישום - מי ידרוש את פיטוריהם?".