ערוץ 20 צפוי לשדר היום (ראשון) בשעה 19:00 ראיון עם רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר. על הראיון מעורר המחלוקת עלו לדיון אבי בניהו, שהיה יועצו של רבין, וחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, והביעו את עמדתם בנושא בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM. "אין לי שום עניין לשמוע אותו אחרי שראיתי אותו יורה בבירור בגב ראש הממשלה", אמר בניהו. 



אבי בניהו, מה יש לך להגיד בנוגע לראיון עם רוצח ראש הממשלה?
"זה לא בדיוק ראיון. עורך הדין העביר תשובות למספר שאלות שנשלחו ליגאל עמיר. מבחינתי זו שיחה מיותרת עם חלאת המין האנושי. לי אין עניין לשמוע אותו לאחר שראיתי בעיניי את יגאל עמיר רוצח את יצחק רבין ז"ל. הייתי במוצאי השבת כעוזרו החדש של יצחק, ראיתי אותו בבירור יורה שלוש יריות בגב ראש הממשלה שלי ואת התמונה הזאת אני לוקח איתי להמשך חיי". 



"אני גם זוכר את התמונה של יגאל עמיר מוצמד אל הקיר כשמסביבו אבטחה והוא מחייך חיוך שטני. שמעתי שהוא אמר כי ביצע את הרצח לבדו ולא בעקבות הציונות הדתית ואני מקבל את זה ונגד ההכללות. מנגד, אי אפשר לסלוח ולשכוח. אני יכול להקביל את זה למחבל יחיד שיוצא למסע רצח. הוא ניזון מהמסגד, מהתקשורת. יש מסובב ויש מסובב. את ההחלטה לרצוח הוא קיבל על רקע ההסתה של רבנים ופוליטיקאים בתקשורת. יש דין רודף ודין מוסר", הוסיף. 



אבל הוא אומר שזה לא השפיע עליו. הוא לא שייך לציונות הדתית אלא חובש כיפה שחורה.


"אז הוא אומר, שילך לעזאזל עם הדברים שהוא אומר. היה אז דין מוסר ודין רודף. רבנים מהציונות הדתית הגדירו במדויק מהו דינו של יצחק רבין. האיש הזה קיבל את ההחלטה המפלצתית שלו, גם אם קיבל אותה לבד, על רקע גל בלתי פוסק של הסתות, של דיני הלכה והתנכלויות לרבין. אם הוא טען שהוא כבר היה בעבר ב'יד ושם' עם יצחק רבין ובצומת כפר שמריהו, אז הוא היה שם כדי לאסוף מידע על האבטחה של ראש הממשלה. אסור שהאיש הזה יראה אור יום".



כולנו מסכימים איתך שהרוצח הוא מפלצתי ובזוי. אתה לא צריך לשכנע מישהו בנושא. השאלה היא אם יש זכות לשמוע את הדברים שהוא אומר.


"לפני 30 שנה הייתי עיתונאי צעיר והתקבלה החלטה במועצת העיתונות שאין לקיים ראיונות עם מאיר כהנא. אני חושב שגם יגאל עמיר הוא פסול ראיונות".



מי קובע את מי מראיינים ואת מי לא? הראיון עם סינוואר היה במשך שלושה ימים בכותרות הראשיות ב'ידיעות אחרונות', את הרוצחים של גנדי גם ראיינו מהכלא. למה יגאל עמיר לא ואחרים כן?


"אני מתייחס ליגאל עמיר בחומרה גדולה יותר מאשר לסינוואר. יגאל עמיר הוא יהודי-ישראלי, סטודנט למשפטים ובוגר יחידת גולני הגדולה שירה בראש ממשלת ישראל. אני תוהה מה הערך בראיון הזה? נניח שאנחנו ננקה את כל האשמה מהציונות הדתית ומנתניהו שנאם על המרפסת. ואז מה?"



זאת האמת של יגאל עמיר, שלא יאמר אותה?


"אני לא יודע אם זאת האמת. מעבר לזה, יכול להיות שישנם בקרים שהוא מתעורר בתקווה שהוא יקבל חנינה. ביום שזה יקרה יעמדו מולו מאות אלפי אנשים".


 



גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין עלתה לשידור והביעה את עמדתה בנושא: "נתחיל מהתנהלות 'ערוץ 20' סביב ה-'ספק ראיון' הזה, כי הבנתי שזה לא הוא שמתראיין, ואני מקווה ששב"ס יעניש אותו על הדברים שכן בחר להוציא לתקשורת. אתם נותנים לגיטימציה לרוצח המתועב הזה. ברגע שאותו אדם אומר שהוא לא מתחרט על מעשיו וזוכה בסיקור תקשורתי אתם מראים בדבריו הישג".

"מרגע שאתם מאפשרים לרוצח הזה לומר שהוא לא מתחרט על דבריו, זו גושפנקה לרצח הפוליטי הבא. לא צריך לתת לאיש הזה במה, ולא צריך לתת לו מקום בתקשורת הישראלית. אם זו הייתה כל פלטפורמה תקשורתית אחרת הייתי פועלת באותה צורה. אני באופן אישי הייתי שותפה לרפורמה ששמרה על חייו של 'ערוץ 20'. לא בשביל זה עשיתי את הרפורמה. אתם נותנים לגיטימציה לרוצח המתועב הזה. יגאל עמיר
 צריך להיעלם מהתודעה הציבורית. זה חלק מהעונש שלו", הוסיפה חברת הכנסת.

למה את סינוואר, שאין חולק על כך שהוא רוצח נתעב, מוכנים לשמוע? 
"אני לא חושבת שצריך לראיין את סמיר קונטאר המתועב. התקשורת הישראלית לא יכולה לתת לרוצח ראש הממשלה במה. באופן אישי אני לא הייתי רוצה בזה. אני לא יכולה להתערב בכל ראיון ולא תמיד אני יודעת על ראיון מראש אך במקרה זה לראיון אין צידוק. כחברת כנסת זה תפקידי למנוע את השידור ואני מקווה שאצליח".