המשטרה פרסמה את המלצותיה בתיק 4000 המכונה תיק בזק-וואלה ומהם עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בקבלת שוחד. עיתונאי חדשות עשר ברוך קרא התייחס היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לתשתית הראייתית נגד ראש הממשלה והעריך כי החלטת הפרקליטות בנוגע לכתב אישום תהיה כבר ברבעון הראשון של 2019.



מה הכותרת שלך מהמלצות המשטרה? ציפית שזה יקרה היום?
"היו מסרים סותרים מכיוון המשטרה בנושא. בסופו של דבר הם החליטו ללכת על זה. זה מאפיין מאוד את כל כהונתו של אלשיך שלקח את החקירות על עצמו לטובה ולרעה. כבר ידענו שזה הולך לקרות. אני משוכנע עוד יותר היום שיש בתיק 4000 חומר חזק. שיש ראיות יותר ממה שחשבנו ויותר ממה שהראינו השבוע בתוך מערכת 'וואלה'. יש דמויות נוספות".
.

אני הופתעתי מרובינשטיין, מי שעבד אצל אלוביץ' לפני שנות דור. איך הוא נכנס לזה?
"הוא כנראה דמות משמעותית, הוא חשוד בתיווך בין הצדדים, זה בנוסף לשני עדי מדינה שיש בתיק הזה. מדובר בדמות חדשה וחשודה בפרשה, היו מספיק ראיות שקשרו אותו כמתווך שנמצא על התפר. זו עוד חוליה של ראיות שמדביקות את שני החלקים של הפאזל. כמו שזה נראה כרגע - זה התיק החזק יותר שיש היום ברשויות האכיפה כנגד נתניהו, זה תיק שהוא ברור שמסתיים בשוחד". 

 
גלעד ארדן יופיע במשפט?
"ארדן יעיד במשפט הזה להערכתי. יצטרכו את עדותו בכדי להבין את מדיניות הרגולציה שלו והרפורמות שהוביל שלא לטובת אלוביץ' אשר התהפכו על קנם מיד לאחר שעזב את משרד התקשורת בנובמבר 2014 כשנתניהו העיף על טיל את המנכ"ל שהיה תחת ארדן ואישר את המיזוג שהזרים 680 מיליון שקלים במזומן לאלוביץ' יחד עם עוד 300 מיליון שקלים בדרכים עקיפות".
 
איפה אתה בוויכוח על תוספת הפרקליטים של היועץ? להערכתך זה ניסיון לעכב את ההליך?
"במידה וזה ימרח את התהליך נוכל לדעת שזה אכן למטרת מריחה. כשיועץ משפטי מקבל תיקים גם המשנים שלו מקבלים את התיקים ומביעים עמדות שונות. אם הוא הוסיף לשם גם אנשים מהפרקליטות אז אין בזה פסול כל עוד זה נמצא בלוח הזמנים המוגדר מראש. לוחות הזמנים מעכשיו כבר מאוד מדידים. אנחנו נמצאים בדצמבר 2018, ייתכן שיעשו את ההחלטה ברבעון הבא של שנה הבאה. אם לא יהיה במרץ - יהיה באפריל. הפרקליטות תמיד אמרה שהיא עובדת מקביל למשטרה ולכן אין מקום למריחות".