היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) ליו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, כי יופיע מחר בישיבת הוועדה במקום המשנה דינה זילבר שהייתה אמורה לבוא. יחימוביץ אומרת כי צר לה שזילבר לא תגיע לדיון, אך החלטת היועמ"ש לגיטימית וחוק יסוד הכנסת מאפשר לו או לחילופין לשרת המשפטים איילת שקד עצמם להופיע לדיון במקום זילבר.

היועמ"ש נימק את החלטתו בפני יחימוביץ בכך שמדובר בדיון רוחב על מעמדם של שומרי הסף ולכן חשוב שהוא עצמו יבוא ויאמר את עמדתו. יצוין כי במקור, אכן הוזמן היועמ"ש עצמו לישיבה והוא זה שהודיע ליחימוביץ כי זילבר תגיע במקומו, דבר שעל שינויו הוחלט היום.
 
עוד הוסיפה יו"ר הוועדה כי היועמ"ש אמר לה מפורשות שזילבר תופיע בוועדות הכנסת השונות כבר השבוע, ולכן נחה דעתה מכך שהאיומים של שקד לא נשאו פרי. הדיון בהשתתפות היועמ"ש יתקיים מחר בשעה 11 בוועדה לביקורת המדינה וישודר במקביל בערוץ הכנסת.

בתוך כך, שקד הודיעה הערב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל כי בהתאם לסעיף 123 לתקנון הכנסת, שהותקן מכוח חוק יסוד הכנסת, בכוונתה להגיע מחר לדיון בוועדה בנושא הסכם החלב, במקום המשנה זילבר. זאת, בהתאם להודעתה של שקד כי זילבר לא תופיע בוועדות הכנסת במהלך מושב החורף.

שקד. צילום: אבשלום ששוני



זילבר עצמה הגיעה היום לישיבת הממשלה כדי להציג את עמדת היועמ"ש בעניין מינויו הזמני של מוטי כהן למפכ"ל שאושר בממשלה.