העיתון הבריטי "אינדפנדנט" פרסם פרטים נוספים על התקרית ברצועת עזה במהלכה נהרג סגן אלוף מ'. על פי הדיווח המתבסס על גורמי חמאס ברצועה הכוחות המיוחדים התחזו לעובדי סיוע רפואי והשתמשו בתעודות זהות "מפורטות אך מזויפות" של אזרחים שאכן מתגוררים ברצועת עזה, אך לא באזור חאן יונס, בו בוצעה הפעילות. 



על פי דובר חמאס, חאזם קאסם, האנשים שזהותם הופיעה בתעודות שנשא הכוח ונמצאו סמוך לרכב בו נסעו והופצץ על ידי חיל האוויר, נחקרו אך שוחררו לאחר שהתברר כי אין להם כל מידע בנושא. לפי קאסם התעודות זויפו בדיוק רב, תוך שימוש בפרטים המלאים של התושבים. 


"היו להם תעודות זהות מפורטות אך מזויפות של תושבי עזה, שנמצאו בתוך ההריסות. האנשים שהישראלים השתמשו בזהותם נעצרו, אבל לא היה להם מושג שהשתמשו בשמם", אמר קאסם ל"אינדפנדנט", "הישראלים התחזו לעובדי ארגונים לא ממשלתיים והיו גם נשים במכונית. הם השתמשו בזה כדי להצדיק את שהותם בעזה והיה להם סיפור מוכן אם ייחקרו".

תמונות של אנשי הכוח הישראלי שפורסמו ע"י חמאס. קרדיט: רשתות ערביות

 
גורם נוסף בחמאס, שביקש להישאר אנונימי כיוון שהוא אינו רשאי לדבר עם התקשורת, אמר כי הכוחות הישראליים הגיעו לרצועה על מנת להחליף מכשירי האזנה ומעקב שהונחו לפני כן. על פי ה"אינדפנדנט" הבידוק הביטחוני ברצועה הוגבר מאז התקרית, כולל של עובדי סיוע שונים, זאת לטענתם לאור העובדה שהלוחמים התחזו לכאלה בעת הפעילות. 
 
בדיווח נכתב עוד על פי גורמים בחמאס כי הלוחמים סיפרו לאנשי חמאס שעצרו אותם במחסום שהם עובדים רפואיים המעבירים חולים לבתיהם לאחר טיפול. "הם סיפרו ללוחמים במחסום שהם מעבירים חולים ממרפאות לבתיהם ויש להם כיסא גלגלים בחלק האחורי של הטנדר", סיפר גורם בחמאס, "הם הציגו את תעודות הזהות שלהם אבל הלוחמים שאיישו את המחסום היו חשדניים, כי המבטא והקולות שלהם לא תאמו את השטח ממנו אמרו שהגיעו". 

הגורם המשיך וסיפר כי בעקבות החשד זומן לבסוף למקום נור ברכה, המפקד המקומי של חמאס. זה החליט לקחת את החשודים לחקירה נוספת במחנה צבאי סמוך. בשלב זה החליטו החיילים הישראלים לפתוח באש והרגו את ברכה וסגנו. על פי תושבים מקומיים ברכה חשד באנשי הכוח לאור העובדה שהכיר את אחד המקרים הספציפיים עליהם דיברו ושוחח עם בני משפחתה של החולה, שאמרו לו כי היא כבר נפטרה.