למרות הכל, דיברה: העימות בין שרת המשפטים איילת שקד לבין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, הגיע היום (שני) לשיאו, כשהשתיים הגיעו לדיון בוועדת הכלכלה על משק החלב. שקד הודיעה מראש שתגיע לדיון כדי לדבר בשם היועמ"ש וכדי למנוע מזילבר לדבר, בעקבות הצהרתה שעורכת הדין לא תייצג יורת את משרד המשפטים. 

לאחר דיון ארוך בנושא הגיעה תורה של שקד לדבר, ולאחר שהסבירה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לגבי נושא הדיון, התייחסה גם לעצם נוכחותה בו: "אמרתי שהמשנה לא תייצג את משרד המשפטים בכנסת במושב הקרוב לאחר הדברים שעמדה בוועדת החינוך. לי אין אמון שתמשיך לייצג את המשרד. אני אוהבת לבוא לכנסת. יש שרים שבשבילם זה עול. בשבילי זה זכות. אשמח לבוא לכנסת כשאדרש".

ח"כ סויד: "המשנה לא מייצגת אותך אלא את היועמ"ש ששלח אותה כדי לדבר ואת סותמת לה את הפה".

כבל: "תשאירי לי את זה. אני קובע מי ידבר ומי לא".

לאחר שסיימה לדבר, עזבה השרה שקד את החדר ואילו כבל נתן את רשות הדיבור לזילבר, שאמרה כי התבקשתי על ידי היועמ"ש לייצג אותו בדיון בנוגע למתווה החלב. העבודה שלנו נעשית מתוקף תפקידו של היועמ"ש כפרשן המוסמך של הדין כל עוד בית המשפט לא קבע אחרת".


במהלך הדיון התפתח עימות בין יו"ר הקואליציה דודי אמסלם לבין מרכז האופוזיציה יואל חסון לגבי השאלה האם לאפשר לזילבר לדבר. אמסלם דרש להיצמד לתקנון ולתת לשרה שקד לדבר. חסון קרא קריאת ביניים ואמסלם טען שהוא מפריע. חסון: "אמסלם מפריע למדינה".



יו"ר הוועדה כבל אמר בתגובה: "קיבלתי על הבוקר מכתב מיו"ר הכנסת שמודיע לי אחרי  20שנה מה הנהלים שלפיהם אני אמור לעבוד. אני מכיר לא רע את הנהלים. היו"ר כתב שני חלקים למכתב. אחד שעמדתה של הממשלה תובא על ידי הגורם הבכיר ביותר הנוגע לעניין ובמקרה הזה זאת שרת המשפטים. יחד עם זאת הוא אמר שמי שמנהל את הדיון, יש לו זכות לתת את זכות הדיבור והוא יחליט מה הוא חושב לנכון לעשות. זאת הסמכות הנתונה בידי ואני אפעיל אותה בשום שכל".





אמסלם: "זה לא קואליציה אופוזיציה, לכן אני מבקש לשמור על תקנון הכנסת ועל מעמד הכנסת. צריך לתת כבוד לכנסת. כבל, תשקול את טובת הכנסת ואת מעמד הכנסת".



ח"כ אמיר אוחנה: "אם רוצים לתת לה לשבת סביב השולחן שתשב כאזרחית. אם היא כאן כבעלת תפקיד יש פה בכירה יותר שרת המשפטים".



לאחר מכן דיברה חברת הכנסת רויטל סויד ואמרה: "אני רוצה לפנות לשרה שקד ולמשנה זילבר. היועמ"ש לממשלה נמצא בדיון בוועדת ביקורת כשמי שאמורה לומר את דעתו זו זילבר. אני פונה לשרת המשפטים, את שרת המשפטים, את לא אמורה להתקוטט עם פקידים את אמורה לאפשר לה להביע את עמדת היועמ"ש לממשלה".

השרה שקד: "אני אביע את עמדת היועמ"ש לממשלה".
ח"כ סויד: "לא יכול להיות שתרדי לרמה כזו".
השרה שקד: "אני ארד גם ארד. אני חושבת שזה כבוד גדול שאני באה לייצג את עמדת היועמ"ש לממשלה".

במקביל לדיון בוועדת הכלכלה, מתכנסת גם הוועדה לביקורת המדינה לדיון על משמעד שומרי הסף, בנוכחות היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, שהתייחס גם לסערה סביב המשנה שלו: "דינה זילבר מגיעה ומציגה את העמדה שלי. אין שום עילה להדיח את דינה זילבר. היא נמצאת בוועדה בגללי, אני שלחתי אותה. עמדתנו חייבת להישמע", אמר

כזכור זילבר עוררה עליה את חמתה של שקד לאחר שבדיון בוועדת החוקה מתחה ביקורת חריפה על חוק הנאמנות בתרבות. שקד דרשה מהיועמ"ש לפטר את זילבר אך הוא הסתפק בנזיפה. שקד לעומת זאת הודיעה כי היא תמנע מזילבר להשתתף בישיבות הממשלה או בוועדות הכנסת.