הסיפור שאינו נגמר: השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (שני) ברשת ב' לדברים שאמר השופט אליעזר גולדברג, לפיהם "אדרי לא ראוי להיות מפכ"ל המשטרה, חד וחלק". ארדן טען כי "הדברים שאמר גולדברג הם דברים מקוממים. הוא מונה ע"י הממשלה כדי לייעץ לנו ואם הוא מרגיש שהוא לא מסוגל להמליץ על מועמדותו של ניצב בדימוס צ'יקו אדרי זו זכותו. אבל, לנקוט במילים כאלו כנגד קצין שמשרת את הציבור כבר 30 שנה ולקבוע בכזו פסקנות שהוא פשוט לא ראוי, זה חורג מהמנדט שלו. הוא יכול להגיד שהוא לא מצא נכון להמליץ בפני הממשלה על המינוי".

"סמכותו היא לא לקבוע מי מתאים להיות מפכ"ל, אלא זו סמכותה של הממשלה", טען ארדן. "הוא לא מחויב להשתמש בטרימינולוגיה של כלי תקשורת, אלא בטרימינולוגיה משפטית. לנקוט בשפה כזו כלפי קצין מצטיין ששנים רבות מסכן את חייו במאבק למען הציבור, זה דבר שחורג מהמקובל ואולי מעיד על עמדותיו של השופט כלפי אדרי, שאני לא מבין מדוע הן יוצרות תחושה כאילו יש לו משהו נגדו. זו התחושה שנוצרה אצלי, גם לי מותר להביע את עמדתי". 
אתה חושב שיש לגולדברג משהו אישי נגד אדרי?

"אינני יודע. אני יודע שלומר בכזו קביעות שאדרי לא ראוי זה ביטוי קיצוני. גולדברג גם אמר אתמול שאדרי לא עבר את הפוליגרף בהצלחה, אבל אני יודע בוודאות של 100 אחוזים שהוא כן עבר אותה בהצלחה. יו"ר וועדה, שופט עליון שאני מאוד מכבד, ראוי שבדיני נפשות שיש סיבה לדאוג לשמו הטוב של אדם, יהיה מאוד זהיר ולא יגיד שהוא לא עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה. אני שמח שהוא תיקן את דבריו".

"גולדברג ראה בעיה בכך שלא שאלו את אדרי על הפגישה עם עו"ד פני פישלר, אבל העניין לא רלוונטי בכלל להחלטתו", המשיך ארדן. "גולדברג לא אישר את מינוי אדרי בעקבות העובדה שהפגישה התקיימה, ללא קשר לתוכן שלה. עצם זה שאדרי נפגש עם מישהו שמתנגד למינויו, זה בעיניו הדבר החמור. אבל, הסבירו לוועדה שמבחינה מקצועית לא ניתן לבדוק בפוליגרף על הפגישה של אדרי ופישלר, אולם למרות זאת שלחו אותו לבצע אותה. כשהוא סיים אותה בהצלחה, נזכר גולדברג שעצם קיומה של הפגישה הוא כל כך חמור ועל הרקע הזה ודוח המבקר, פסל את המועמדות. 
 
"עצם קיום הפגישה עם עו"ד פישלר היא דבר לגיטימי. אנחנו עוסקים כאן בהליך אזרחי, לא פלילי. יש פה בלבול מטורף של השיח שהשופט משתמש בו, הוא קורא לזה תלונה כל הזמן, הוא מרגיש שהוא בהליך פלילי שאסור להיפגש בו עם אנשים. זה לא הליך פלילי אלא אזרחי, אין תלונה נגד אדרי, מדובר בהליך של וועדה ממליצה. יושבים היום שופטים מכהנים בבית המשפט העליון שאני התכוונתי להתנגד להם בוועדה לבחירת שופטים. הם נפגשו איתי בבתי קפה ושכנעו אותי לא להתנגד למינוי, אז אם זה לגיטימי גם הפגישה עם פישלר לגיטימית. יש כאן חוסר הבנה של גולדברג לתהליך שהוא מוביל מטעם ממשלת ישראל. מותר לאדרי לשכנע למה לא צריך להתנגד למינויו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת הליכוד. "לא מזדהה עם כל אמירה ואמירה". צילום: אבשלום ששוני

 
"כל פעם שפוליטיקאי מותח ביקורת על מישהו ממערכת המשפט זה מוצג כמתקפה, כהתנפלות, כאילו אי אפשר להתווכח ולהראות שהם טועים", אמר ארדן, שציין כי הוא מכבד את השופט גולדברג. "אני כמעט תמיד אומר שאני מכבד החלטות של מערכת אכיפת החוק. במקרה הזה, החלטת הוועדה שהתקבלה ברוב טכני עם הפעלת הקול הכפול של השופט, היא כל כך מעוותת ועושה עוול לאדרי, שאחרי שלמדתי אותה במהלך הלילה הודעתי שאני לא מקבל אותה ואיאבק נגד ההשלכות שלה". 
לאחר מכן, נשאל ארדן על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בעצרת הליכוד, במהלכו תקף את המשטרה ואת המפכ"ל רוני אלשיך בעקבות פרסום ההמלצות נגדו. "אין גוף מושלם במדינת ישראל ובעולם בכלל", אמר ארדן בהתייחס לשאלה האם המשטרה זקוקה לשיקום. "בכל תחום יש דברים שצריך לשפר ודברים שהם מצוינים. יש דברים שהמשטרה מאוד התקדמה בהם בשנים האחרונות ויש המון מה להתגאות בהם, ויש תחומים כמו למשל הציבורי-תקשורתי שיכול להיות שצריך להשתפר בהם".
"אני לא חושב שזה רלוונטי מה חשבתי על נאומו של נתניהו. אני יכול להבין את התחושות של ראש הממשלה, בין היתר גם על עיתוי הפרסום. אבל, אני מקווה בשביל כולנו שיהיו החלטות של היועמ"ש כמה שיותר מהר, ומאחל לכולנו שזה גם יגמר בלא כלום. אפשר להבין את התסכול שראש הממשלה חש, בעיקר כאמור לאור העיתוי של פרסום ההמלצות". על המתקפה הישירה של נתניהו, אמר ארדן כי "כבר אמרתי בעבר שאני לא מזדהה עם כל אמירה ואמירה", אולם לא פירט.