המשטרה המליצה אתמול לסגור את תיק החקירה נגד יועץ התקשורת והאסטרטגיה אלי קמיר, בחשד למעורבותו בפרשת בזק-וואלה. קמיר נחקר על יחסיו עם בעלי בזק ו-וואלה, שאול אלוביץ' ועם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר.

לפני חודשיים הודיעה המשטרה לפרקליטות על המלצתה לסגור חקירה נוספת בה היה מעורב קמיר - פרשת השופטת בדימוס הילה גרסטל. חקירת המשטרה החלה בעקבות מידע שהגיע לחוקרים במסגרת ניהול החקירות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרשת 4000. על פי אותו מידע, בשלהי שנת 2015 הוצע לשופטת גרסטל, באמצעות יועץ התקשורת אלי קמיר ויועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו וכיום עד המדינה נגדו, ניר חפץ, לקדם את מינויה למשרת היועץ המשפטי לממשלה בתמורה להתחייבותה של השופטת בדימוס לגנוז תיק המעונות נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אם תמונה ליועצת המשפטית לממשלה.


כאמור, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה שחקרו ובחנו את חומרי החקירה ציינו כי במסגרת החקירה עלו ממצאים נוספים, שהציגו את הדברים בצורה שונה מכפי שהוצגו במידע ובראיות הראשוניים. לאחר בחינת התשתית הראייתית, כאמור, סבורים במשטרה כי לא התגבשה תשתית מספקת להוכחת החשדות נגד אף אחד מהמעורבים.

כזכור, מאז אותה הצעה הבשיל תיק החקירה נגד שרה נתניהו והתפתח לכדי כתב אישום שהוגש נגדה בפרשת מעונות ראש הממשלה. משפטה צפוי להתחיל ביום ראשון.