שמועות על מותם של אנשים מוכרים הם לא דבר חדש, וכבר מאות שנים שאנשים נאלצים לאשר שהם עדיין כאן איתנו ושהם בריאים ושלמים. האחרון שבהם הוא נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי בן ה-76, שנאלץ השבוע להכחיש את השמועות שהופצו אודותיו, לפיהן הוא מת והוחלף בידי כפיל. השמועות החלו בשל מצבו הבריאותי הרעוע והיעלמותו מהמרחב הציבורי.

בוהארי התייחס לשמועות במהלך פגישה עם הקהילה הניגרית בפולין, אליה הגיע כדי להשתתף בוועידת האקלים בקטוביץ. "זה באמת אני, אני מבטיח לכם. בקרוב אחגוג את יום הולדתי ה-76 ומצבי הבריאותי רק הולך ומשתפר", הסביר. מאחר שהשמועות החלו ברשתות החברתיות, הוא השתמש בהן כדי להכחישן.

הוא כתב בטוויטר, כשהוא מתייחס לדיווחים הכוזבים לפיהם הוחלף בידי כפיל סודני בשם ג'ובריל: "אחת השאלות שעלו בפגישה עם הקהילה, היו האם הוחלפתי בידי כפיל או לא. השמועות הללו שמקורן בבורות אינן מפתיעות אותי - הייתי בחופשה רפואית בשנה שעברה, והרבה אנשים קיוו שמתתי". 
 



על פי דיווח של רשת CNN, במהלך שנת 2017 הנשיא הניגרי טס ללונדון לתקופות ממושכות לקבלת טיפול רפואי, ובאחת הפעמים עזב את ניגריה למשך יותר משלושה חודשים. בשל היעדר הפרטים מחלתו וכן העובדה שמיעט להופיע בפומבי, החלו להופיע דיווחים כוזבים על מותו. הדיווחים התפשטו והגיעו לשיאם בחודש שעבר, לאחר שחזר מסדרת טיפולים נוספת בלונדון.

בוהארי סיפר שבמהלך ההיעדרויות שלו היו מי שאף פנו לסגנו, ימי אוסינבאג'ו, בתקווה שימנה אותם לסגנים, בגלל שחשבו שהוא מת. לבוהארי ואנשיו לא היה קשה למצוא מי עומד מאחורי השמועות, ובמהרה התברר שאלו הם מתנגדים לו ולממשלתו, אותם כינה "כופרים ובורים". הוא מונה לתפקיד ב-2015, ובשנה הבאה הוא יתמודד על כהונה נוספת לנשיאות.


 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

One of the questions that came up today in my meeting with Nigerians in Poland was on the issue of whether I‘ve been cloned or not. The ignorant rumours are not surprising — when I was away on medical vacation last year a lot of people hoped I was dead. Poor Professor Yemi Osinbajo, even he had to deal with the rumours — Some people reached out to him to consider them to be his Vice President because they assumed I was dead. That embarrassed him a lot; we discussed it when he visited me while I was convalescing. I can assure you all that this is the real me. Later this month I will celebrate my 76th birthday. And I’m still going strong!

A post shared by Muhammadu Buhari (@muhammadubuhari) on