אחרי התמונה האנטישמית והריב המתוקשר עם אופירה אסייג, האם יאיר נתניהו חצה את הגבול? בפוסט שפרסם אתמול בנו של ראש הממשלה, כתב נתניהו הצעיר כי מפכ"ל הממשלה רוני אלשיך הוא "שילוב מיוחד של טוני סופרנו ו'איש הגשם'", תוך שהוא מאזכר את דמותו של דסטין הופמן מהסרט בעל אותו השם, שם הופמן משחק דמות של אוטיסט. 



אך אם בדרך כלל התגובות הזועמות לפוסטים של בנו של מגיעות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, או מצד דמויות ציבוריות, הפעם מי שמצא צורך להגיב לבנו של רה"מ היא דווקא עמותה אזרחית, קרן רודרמן הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה. "דווקא כאשר בעולם מציינים ממש ברגעים אלה את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, כמה אירוני ומאכזב לגלות כי בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו בוחר לפגוע באמצעות שימוש במוגבלות, שכולה דעות קדומות וסטריאוטיפים נגד אנשים עם אוטיזם", נמסר בהודעת הקרן.




הפוסט של יאיר נתניהו
הפוסט של יאיר נתניהו



עוד נמסר מצדה כי "הניסיון להשתמש במוגבלות כלשהי כעלבון הוא ארכאי, מנותק מהמציאות ומעליב בעיקר את מי שהשתמש בו.  למקרה שיאיר לא מעודכן בהתפתחויות מהשנים האחרונות, אנחנו מבקשים להסב את תשומת ליבו כי מדינת ישראל, כמו רוב המדינות המפותחות בעולם, כבר מזמן מכירה בשוויון לאנשים עם מוגבלות פיזית, שכלית או רגשית כערך בסיסי, המעוגן אף בחוק. ואם מישהו עדיין חושב ש"איש הגשם" זו קללה או כינוי גנאי, כדאי שיבדוק היטב באיזה סרט הוא חי".