האליטה הפוליטית של וושינגטון ובראשה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניקה היום (שלישי) כבוד לנשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש האב, שהלך לעולמו ביום שישי בלילה בגיל 94. הנשיא טראמפ הגיע לגבעת הקפיטול עם רעייתו מלניה והצדיע לארון שנעטף בדגל המעצמה.



מוקדם יותר היום הוטס ארונו של נשיאה ה-41 של ארה"ב מטקסס לוושינגטון והוצב בגבעת הקפיטול. במקום נערך טקס, בו נשא הספד מייק פנס, סגנו של טראמפ. הארון יוצב בגבעת הקפיטול עד ליום רביעי. 



בין אלה שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לבוש היו גם חברי הקבינט של בוש, מחוקקים ושופטי בית המשפט העליון. אחרי שבני המשפחה ונכבדים אחרים עזבו, הגיע כאמור הזוג הנשיאותי, ועמד שתי דקות לפני הארון.



זה לצד זה, מנהיגים דמוקרטים ורפובליקנים הניחו זרי פרחים אדומים, לבנים וכחולים סביב ארונו של בוש. "הדוגמה שלו תמיד תעורר השראה, וחיי השירות שלו יהיו מעוגנים בליבם של העם האמריקני לנצח", אמר סגן הנשיא מייק פנס.



ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס
ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס



ג'ורג' בוש הבן עמד בראש הפמליה שליוותה את גופתו של בוש האב בטיסה על המטוס הנשיאותי מטקסס לבסיס המשותף אנדרוז מחוץ לוושינגטון, ולאחר מכן בנסיעה בשדרות פנסילבניה עד למדרגות הקפיטול.



מנהיג הרוב בסנאט מיטש מק'קונל נשא דברים ותיאר את בוש כ"משרת צנוע" ו"מנהיג בעל עקרונות". הוא  סיפר כי בוש "המשיך לטוס גבוה וקרא לנו לטוס גבוה יותר. הוא עשה את זה בצניעות ובחסד".



"הוא היה אדם יפה, מקסים, זה היה כבוד לעבוד איתו, הוא היה אהוב", אמרה המנהיגה הדמוקרטית הוותיקה ננסי פלוסי, שצפויה להיות הדוברת הבאה של בית הנבחרים האמריקאי.



טקס האשכבה הרשמי של בוש האב צפוי להיערך בקתדרלה הלאומית בוושינגטון, וביום חמישי יערך טקס הקבורה בטקסס בו ייקבר בוש לצד רעייתו ברברה שנפטרה באפריל האחרון, ולצד בתם פאולינה שנפטרה בגיל צעיר ממחלת הסרטן.