על רקע הפרסומים בעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" אתמול, שחשפו לכאורה פרטים חדשים לגבי הפעולה החשאית של צה"ל בחאן יונס, מפרסם היום ארגון החמאס את שם הקוד של המבצע לחשיפת הרשת הישראלית: "חוד החרב". במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, הודיע משרד הפנים של חמאס כי בית דין צבאי בעזה גזר עונש מוות על שישה משתפי פעולה עם ישראל, בנוסף לעונשי מאסר עם עבודת פרך על שבעה נוספים, שלטענת חמאס סייעו במסירת מידע. המטרה היא אחת – חשיפת תשתית המשת"פים של ישראל ברצועה.



אתרי האינטרנט המזוהים עם החמאס ממשיכים להפיץ מדי יום את תמונות לוחמי הכוח המיוחד של צה"ל, שנחשפו לאחר ההיתקלות באזור חאן יונס. על פי גורמים בארגון, בימים הקרובים יפורסם גם מידע חדש שיביך את ישראל. ייתכן שמדובר בהצגת מערכות ההאזנה שהארגון טוען כי תפס במכונית שבה נמלטו חיילי הכוח. על פי גורמים בעזה, השב"כ הישראלי קיים בשבוע החולף אלפי שיחות טלפון לתושבים ברצועה, שבהן הם הוזהרו שלא לשתף פעולה עם החמאס במסירת מידע על פעילות כוחות צה"ל ברצועה ולא לזהות את התמונות של לוחמי היחידה המיוחדת של צה"ל שחמאס הפיץ באמצעות עלונים שחילקה המשטרה ברחובות ערי הרצועה.



ארגון חמאס ממשיך לתדרך את העיתונות הערבית, ובמיוחד את עיתון "אל־אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה, בפרטים מהחקירה על פעילות כוחות צה"ל שכמעט הושלמה. ברור שמדובר בתדרוכים מגמתיים, שנועדו להאדיר את כוחו של החמאס וללגלג על המודיעין הישראלי במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית, אך גם מהמידע שמתפרסם מתברר שהתמונה אינה מזהירה עבור חמאס, למרות התקלה המבצעית הישראלית. מהפרסום היזום של הארגון בעיתון הלבנוני, ניתן להסיק שרצועת עזה פרוצה מבחינה ביטחונית בפני הכוחות המיוחדים של צה"ל והם עושים בה כבשלהם, למרות האמצעים שנוקטים מנגנוני הביטחון של חמאס.



נדמה כי למרות גזר הדין שפרסם החמאס היום, לגבי המעצרים וההוצאות להורג של משתפי פעולה עם ישראל, רבים מתושבי הרצועה אינם נרתעים מלשתף פעולה עם השב"כ הישראלי נגד השלטון הדיקטטורי של החמאס. המודיעין של ישראל על הנעשה בזרוע הצבאית של חמאס הוא מדויק מאוד. המודיעין הישראלי יודע היכן ממוקמות מערכות התקשורת הפנימית של חמאס, והוא מגיע אליהן ומצליח להטמין בהן מכשירי האזנה מבלי להתגלות או להיתפס. כך, למרות חשיפת הלוחמים וחלק משיטות הפעולה, צה"ל חייב להמשיך להפעיל את יחידותיו המיוחדות מעבר לקווי האויב כדי להשיג מודיעין איכותי שמציל חיי אדם.



הכותב הוא מזרחן ופעיל במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה