לאחר שנים שבהן התלוננו על רעשים חשודים באזור הגבול, התבשרו הבוקר (שלישי) תושבי הצפון כי יש בסיס לחששותיהם, זאת לאחר שצה"ל הודיע כי פתח במבצע לחשיפת ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה. ראש עיריית מטולה, דוד אזולאי, שבשטח עירו הוטל שטח צבאי סגור, הסביר בגלי צה"ל כי מטולה "נכנסת למציאות חדשה". 

מירה איילון, תושבת כפר יובל, סיפרה ל"מעריב אונליין" כי "כבר לפני כשנתיים וחצי התלוננתי שאני מרגישה רעידות בכפות הרגליים כאשר אני הולכת יחפה בסלון. אפילו חשבתי שמדובר ברעידת אדמה קלה לא פעם. לילה אחד, בשעות המאוחרות, ישבתי בסלון ושמעתי מעין זמזום של מכשיר חשמלי. לאחר שווידאתי שאין שום מכשיר פעיל, קראתי לבני, וגם הוא אמר ששמע את הרעש. דיווחתי לצבא דרך אחראי הביטחון המקומי ונשלחו אנשי צבא לבדוק את הנושא. אני שמחה שעכשיו הצבא נוכח לדעת שאכן יש דברים בגו". 

"במקביל", לדבריה, "היו תלונות נוספות של תושבים. לפני כשנה חברת היישוב התלוננה שהיא שומעת עבודות מתחת לביתה, מה שגרם לה לחרדה רבה. הצבא פינה אותם מהבית למספר ימים".

"אני לא כל כך רגועה, בעיקר בגלל המשפחה - הבת, החתן והנכדות - שמתגוררים בצפון", הוסיפה איילון, אך ציינה כי היא "לא חוששת בשלב זה מתגובה של חיזבאללה".


דוד אוזנה, תושב מושב זרעית, הוסיף: "תושבים פה לא הופתעו. אנשים זעקו שאנחנו שומעים את זה. אחד הבחורים אפילו לקח אותי פעם לראות בעצמי. היו פה כל מיני פעילויות הזויות, ראינו אנשי חיזבאללה עם משאיות בטון, אנשים סיפרו שזזו להם רהיטים בבית. אלה אנשים ותיקים ואמינים".

עם זאת, ציין: "אני בטוח שצה"ל לא ישב בשקט, ובסוף התושבים צדקו. לפעמים גם צריך להקשיב להם. אנחנו חיים את זה בשגרה. לכן, זה לא היה כל כך מפתיע לשמוע על זה. באופן אישי אני לא מודאג כלפיי, אבל אני מודאג כלפי ילדיי ונכדיי. עם זאת, אני חייב לומר שצה"ל התארגן לזה. אני חושב שהוא ידע מזה מזמן ועשו פעילויות ואימונים".

שולה אסייג, תושבת זרעית, שחשפה לפני מספר שנים בתקשורת את סוגיית המנהרות בגבול הצפון, סיפרה בגל"צ: "אני התלוננתי על רעשים מאוד חזקים בבית ועל רעידות באדמה. בהתחלה לא התייחסו אליי, אבל כשהגעתי לטלוויזיה והתראיינתי לתוכנית של דן שילון, אז התחילו לשים לב. אמרו בהתחלה שזה שום דבר אבל אני המשכתי והודעתי להם כמה פעמים. אני העליתי את כל הנושא הזה לראשונה. אמרתי להם שראיתי משאיות נכנסות לחממה ריקות ויוצאות חזרה מלאות באבנים".

אל"מ במיל' ותושב הצפון, קובי מרום, טען: "אני לא מופתע. יש כאן מסר של נחישות לצד השני. יש כאן מבצע מאוד חשוב. אני חושב שהנטרול הזה הוא מבצע חשוב לביטחון הצפון ויסכל את היכולות של חיזבאללה למלחמה בעתיד. צה"ל פיתח בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות בשביל לפעול גם בדרום וגם בצפון. צדקו אותם אנשים ששמעו את קולות החפירה. יצרו פעמון אזעקה. היום יש טכנולוגיה ויש יכולות לצה"ל לנטרל את האיום הזה".