דובר צה"ל רונן מנליס, התייחס למבצע "מגן צפוני" המתנהל בגבול הצפון סמוך למטולה ובמהלכו מנהלים כוחות צה"ל חישוף ונטרול של מנהרות חיזבאללה, והדף את הביקורת שהושמעה על כך שמדובר בפעילות שאינה ראויה להיקרא "מבצע" ושהמניעים מאחורי העיתוי של ביצועה הם אינם מבצעיים נטו, אלא פועל יוצא של חקירות נתניהו ושיקולים פוליטיים. 



"אופרציה צבאית רחבה מכונה מבצע", אמר מנליס, "יש תהליך ארוך ונטרול המנהרות הוא לא רק בהכרח בצד שלנו. אין ציניות במבצע הזה, כשבשלו התנאים לצאת אליו, התקבלה ההחלטה והעיתוי נבחר מראש לפני הרבה זמן. ראש הממשלה ושר הביטחון הכירו את הנתונים עוד לפני ההצגה לקבינט". 

מנליס התייחס גם לדיווחים על כך שהפעילות המתוכננת הייתה הגורם לכך שישראל לא נכנסה למערכה רחבה מול חמאס בעקבות הסבב האחרון, במהלכו נורו מאות רקטות אל עבר יישובי הדרום. "יש לנו יכולת לפעול גם בצפון וגם בדרום, ההמלצות לגבי הדרום לא קשורות בהכרח לעיתוי הפעולה בצפון. כמות האנשים שעסקו בפיצוח האתגר הזה בצפון גדול ממספר האנשים שעוסקים בזה בדרום". 

מנליס סיפק בנוסף עוד פרטים על המנהרה שנחשפה. "היא נחפרה במשך יותר משנתייים ונחשפה סמוך לכפר כילא. היא נחפרה מתוך מבנה פרטי בלבנון במשך למעלה משנתיים וחדרה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל ואורכה הכולל הוא יותר מ-200 מטרים. מדובר בחפירה שונה מזו שבדרום מאחר והמעטפת של המנהרה היא סלעית, זאת לעומת הדיפונים בעזה".

מנליס אמר עוד כי המבצע ייארך מספר שבועות. "יצאנו למבצע כאשר ההבנה שלנו שאין מנהרה מוכנה להפעלה מבצעית", אמר, "זה סיפור מאוד ממודר בתוך חיזבאללה והיכולת לפרום אותו מודעינית הוא לא עניין של מה בכך".